Tuesday, January 11, 2011

Home » » Koleksi barang yang aku sayang.....

Koleksi barang yang aku sayang.....

Salam pagi Selasa...

Tarikh yang menarik juga kan. 11.1.11. Bagaimana pagi anda hari ini?

Hari ini Johor cuti sempena Hari Hol Almarhum Sultan Johor. Makanya pagi aku tidaklah sibuk seperti selalunya.

Aku ingin berkongsi dengan semua antara koleksi barang-barang yang aku simpan. Selain dari suka mengumpul fridge magnet, ada beberapa benda lain yang aku suka kumpul sewaktu aku di Sheffield dulu. Majoritinya aku beli di carboot. Atau paling tidak, kalau aku berpeluang melawat ke sesuatu tempat dan aku tengok benda tu menarik untuk di simpan, pasti aku membelinya.

Ini adalah antara koleksi yang aku sayang. Kalau ada yang usik, terutama anak-anaklah kan, mau aku mengaum macam rimau .....:D.

Gambar 1: Aku suka kumpul model rumah yang kecil2 tu. English style punya rumah. Kalau model kapal tu, SRD yang suka kumpul.

Gambar 2: Lagi model rumah-rumah kecil yang menarik perhatian aku. Sayang ni, kalau hilang tak tahu nak dapat mana lagi..

Gambar 3: Antara yang menarik, Big ben, Tower bridge dan kincir angin di Amsterdam.
Gambar 4: Tersimpan rapi di almari ini
Aku simpan di almari yang aku beli dari iklan admag ini. Almari corner yang biasa-biasa saja. Semua kawan2 masa tu sibuk beli Italian Corner, aku dapat yang ini pun jadilah...alhamdulillah.

Sesungguhnya aku ni tidaklah pandai menyusun atau menghias. Janji mata aku sedap memandang, ok kan sajalah :p,

~ يوس ~

36 comments:

  1. menariknya, jarang org ada koleksi mcm ni, menariklah rumah2 tu

    membe sy pun suka buat koleksi kapal, dari sekecik2 kapal sehingga ke sebesar2nya :-0

    ReplyDelete
  2. akak minat gini yus
    masalahnya seme brg gini
    masih dok dlm kotak
    kesnya..xbeli2 lagi almari yg khas tu..huhu

    menariks kan ruang itu kalu diletakkan koleksi brg2 yg elegen..

    ReplyDelete
  3. saya sgttttt minat kumpul magnet fridge..:D

    ReplyDelete
  4. menarik dan cantik collection yus tu.. akak ni takde pun suka collect apa2.. he.he.. tp bila pergi rmh org suka tgk collection org..

    ReplyDelete
  5. Satu ketika, anak kakcik suka sangat mengumpul rantai kunci. Banyak yang kakcik beli untuknya bila kakcik ke mana2. Satu hari, ayahnya mengemas. Rantai kunci yang di simpan dalam sebuah beg - hilang bersama dengan begnya sekali! :(

    ReplyDelete
  6. menarik, dekorasi yg menarik. maksu tak leh nk smpn fridge magnet, entah kenapa semua anak2 suka ngap fridge magnet, hahaha

    ReplyDelete
  7. salam yus..

    menarik..mesti keja duk lap tiap hari sbb barang kesayangan..

    ReplyDelete
  8. sukanya tngk rumah yg kecik2 tu kan..kakD pun sama jg suka simpan2 benda ni...
    http://mysweetworld-didie.blogspot.com/2010/12/ini-lah-hobi-aku.html

    ReplyDelete
  9. lemari jati saya utk koleksi pinggan mangkok, dah jadi simpanan koleksi kete en. suami. huhuhu...

    ReplyDelete
  10. comei ye yus..nak satu?leh?

    ReplyDelete
  11. Suka gak kumpul fridge magnet..cantik la kak koleksi model rumah tu

    ReplyDelete
  12. @Wanita Bertudung Hijau
    suka kumpul sebab masa tu senang dapat, skrg nak cari kat mana susah juga tu

    ReplyDelete
  13. @sarah-najwan
    Kena kumpul duit beli almari lah lepas ni kak...

    Bila dapat pamerkan koleksi baru rasa puas kan..

    ReplyDelete
  14. @Hanis Azla
    Lepas ni mungkin boleh fikirkan satu benda untuk di kumpul ye tak kak..

    ReplyDelete
  15. @kakcik
    Alahai...sayangnya kak. Macam mana boleh hilang?

    Tapi dah kalau bukan rezeki kita lagi, simpan mcm mana pun akan di tarik juga olehNya kan kak...

    Lepas ni kena start kumpul balik lah ...

    ReplyDelete
  16. @Mak Su
    hehe...saya ni mungkin sedari kecik saya dah larang dia mereka dari sentuh fm tu. Tu yang mereka ok tu kot..

    ReplyDelete
  17. @suri solehah
    takdelah lap hari2 suri...huhu'

    yg hari2 saya buat ngadap blog ni ha!...hahahah

    ReplyDelete
  18. @LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™
    hobi akak lebih menariklah...simpan botol2 perfume...:)

    ReplyDelete
  19. @NM02
    kena tambah lemari lah mcm tu...hehe

    ReplyDelete
  20. @atie
    uh! permintaan yg sukar di jwb. Orang terdekat minta pun sukar untuk saya katakan iya...:D

    ReplyDelete
  21. huuiiii..tu barang2 tu semua sentimental value tu...mmg kalau pecah, susah nak dpt lg...byk jugak collection akak kan...

    ReplyDelete
  22. @qemaishak
    Ada lagi yg cantik2...akak kumpul yg akak nampak murh regenya masa tu. Kalau ikutkan hati masa tu, tiap2 kali gi carboot nak beli..hehe

    ReplyDelete
  23. @wahida
    kalau pecah menangis tak berlagulah akak...huhuhu

    Macam tutp teko johnson brothers akak yang dipecahkan oleh Aqil, dua tiga hari juga akak berdukacita..:D

    Tapi bila fikir, itu barang koleksi saja, anak mana nak cari kalau tiada kan, lega terus rasa hati...

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum..sy folo blog ini

    ReplyDelete
  25. @sahromnasrudin
    terima kasih sebab sudi follow blog ni ye...:)

    ReplyDelete
  26. akak..cantiknye...suka2...
    cma x bole ade brg2 kiut camni..abes pecah nnti..

    ReplyDelete
  27. salam yus..cantik2 jugak koleksi yus..
    akak dulu suka juga fidge magnet tu..tapi habis..anak2 kerja kan..
    akak jugak tak pandai menyusun ni..asal kan sedap mata memandang aje..akak memang tak de seni menyusun..menghias ni.

    ReplyDelete
  28. yus...cutenye..
    kat sini mesti tak ada kan

    harus mengaum..kalau anak2
    usik..jauh dapat tu..hihi

    ReplyDelete
  29. @Cma Shiema
    budak2 ni dah tahu, kalau silap langkah, ibu dia boleh menyinga..tu yg tak berani tu..hehe

    ReplyDelete
  30. @kak Erna
    hehe..kita serupa ye kak.

    Asal rumah kemas, sedap mata memandang sudah

    ReplyDelete
  31. @Ati Masrif
    Tulah, kat sini tak pernah ku lihat lagi. Tu yg boleh kuar suara singa bila benda tu terusik..hehe

    ReplyDelete
  32. wah bestnye sale kat carboot...

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...