Friday, January 21, 2011

Home » » Emosi anda pagi ini

Emosi anda pagi ini

Biasa pagi-pagi bila dengar Sinar FM, mesti ada segmen emosi anda pagi ini.
Aku suka dengar Sinar waktu pagi.
Suka dengar KE dan SY berceloteh.
Suka dengar mereka bertekak berdua di tambah lagi dengan si Keril tu...
Boleh buat aku senyum sorang-sorang :)


[gambar] : ehsan google

Emosi aku pagi ini agak kurang stabil.
Agak kelam kabut menyiapkan bekal anak-anak.
Aku buat mee goreng.
Secara aku tidak sedar, aku dah buat dia kecil hati.
Tapi aku tak perasan.

Sudahnya dia keluar hantar anak-anak ke sekolah tanpa menjamah sedikit pun yang aku masak.
Seperti biasa selepas keluar hantar anak-anak, dia pun akan terus ke tempat kerja.
Makanya aku pula yang berkecil hati :(.
Tapi, aku kalau sedih, aku memang tak suka simpan.
Aku suka meluahkan.
Terus aku sms, sebab masa keluar aku bertanya dia diam saja.

Sedih sebab sms tidak berjawab.
Tiba-tiba dia muncul.
Masuk rumah, berlagak seperti biasa, ambil Arif, menuju ke dapur dan ajak aku bersarapan.
Aku pun ikut, walau dalam hati masih sedih.

Terungkai segala apa yang sebenarnya membuat masing-masing berkecil hati.
Dia kecil hati sebab aku larang dia tolong buat air untuk anak-anak.
Aku pula kecil hati sebab ingat dia tak sudi jamah apa yang aku masak.

Manis sebenarnya waktu itu.
Ada adegan minta maaf macam di pagi raya pula...:).
Dia sebenarnya yang mengucapkan kata sorry itu dulu.
Aku biasalah, memang emo terlebih, pasti keluar air mata :((.

Sejujurnya, saat-saat seperti itulah yang biasanya mengeratkan kami.
Aku selalu pegang pada prinsip, suka berterus-terang dan jujur dengan pasangan.
Kalau tidak, pasti masalah kecil seperti tadi boleh berpanjangan.

Apa pula emosi anda pagi ini?
Aku dah kembali ceria.
Kembali bertenaga untuk menguruskan tanggunjawab aku.
Alhamduillah....

~ يوس ~

28 comments:

  1. huhuhu..syahdu pulak baca...

    hari ni emosi saya biase je..sebab pagi td elok saje menyembang dlm kereta mcm biase..:D

    ReplyDelete
  2. saya malas arini..rabu dan khamis dh cuti..arini bekerja..rs mcm isnin plak~

    ReplyDelete
  3. hehe..jika kita mcm terasa hati ngan hubby then kita kureng berckp..pastu nk kembali pada saat yg normal gtu..jadi macam malukan..mcm segan2 la pulak..

    itu akaklah..mesti jadi gtu..pastu hubby akan ulang2 ckp..dulu2 nyombong xnk ckp..hehe

    ReplyDelete
  4. aduh kita pun selau gitu..tapi yang kecik hati tue lah yang manisnye...

    ReplyDelete
  5. sesekali gaduh best kan...tapi saya yg selalu sentap ngan hubby..emo terlebih...
    nasib akak dah ok...

    ReplyDelete
  6. sdgkan lidah lagi tergigit kan? :)

    ReplyDelete
  7. tersentuh pulak membacanya..tapi cam kata yus..manis sebenarnya waktu tu..akak pun mcm yus..mesti meluahkan..kalau tak mandom sampai malam..hehe

    ReplyDelete
  8. huhu..tersentuh hati cma baca...

    mud cma ari ni...???ermmm...

    malu!(sambil nyuruk bwh meja..)

    ReplyDelete
  9. @Mrs.Eady
    baca kali kedua, saya sendiri syahdu dgn apa yg saya tulis....huhu.

    Akak pun suka sembang dgn hubby dalam kereta..:)

    ReplyDelete
  10. @atie
    Kira Friday Blues lah ni ye atie..hehe

    ReplyDelete
  11. @sarah-najwan
    hehe..yelah kak. Saya pun mcm tu. Macam malu-malu kucing pulak...hahaha.

    ReplyDelete
  12. @Cik Jue
    betul ti cik jue, gaduh2 manja namanya..hehe

    ReplyDelete
  13. @wahida
    perempuan ni mmg emo terlebih kan, tapi adakalanya lelaki pun boleh teremo juga...

    ReplyDelete
  14. @eB ezrin
    saya sambung ye...

    "apa pula suami isteri"....(sila nyanyi mcm citer p ramlee madu tiga ye...hehe

    ReplyDelete
  15. @suri solehah
    memang saat itu manis untuk di kenang..

    Samalah, kalau tak luahkan, semua kerja buat serba tak kena kan...:D

    ReplyDelete
  16. @Cma Shiema
    tu kenapa pulak nak nyuruk bawah meja tu...hehe

    ReplyDelete
  17. ish syahdu mahdunye...bagusla bila si dia mudah berkata maaf,kdg2 laki ni ego tinggi...ohh akak duk senggarang rupanya...

    ReplyDelete
  18. lorh..sedey je bc..ni merajuk manja kot..ehe..but semue nye ok kan..hope bhgia selalu yer.. :)

    ReplyDelete
  19. ala so sweet.. betullah, kdg tu kita terasa hati, dia pun terasa hati juga.. tp lain2 puncanya... baguslah, tak payah simpan lama2.. terus minta maaf.. akak pun suka juga klu gaduh2 manja ni.. bila baik balik hati rasa berbunga2.. he..he.. semoga terus berbahagia..

    ReplyDelete
  20. ala kak, sweet nya..gaduh2 kecik tu la mngeratkan lagi hubungan janji sedar kesilapan masing2..
    mood pagi ni sedih coz SAKIT PERUT & BZ ade org puch2 bt keja mentang2nak raya depa huhu sabar je

    ReplyDelete
  21. saya plak emosi yg tak stabil pagi ni sbb kalam kabut siapkan anak2.. huhu.. emosi yg biasa sbnrnya tu..

    ReplyDelete
  22. @qemaishak
    hehe...jap lagi raya dia mmg gitulah...

    Sabar jelah ye

    ReplyDelete
  23. @RuHiL

    Rasanya emosi saya pagi ni pun begitu...:D

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...