Saturday, January 08, 2011

Home » , » Arif Demam dan berurut

Arif Demam dan berurut

Salam hari Sabtu semua...

Lambat bersiaran hari ini.

Dua hari sudah Arif demam. Malam tadi paling mencabar bagi aku. Dua malam sebelumnya setakat merengek sikit-sikit saja. Tapi malam tadi, tak tidur kami di buatnya. Serba tak kena. Apa yang salah tak tahulah.

Makanya hari ini, aku memutuskan untuk bawa Arif pergi berurut. Ayah aku selalu kata, kalau anak kita demam, badan dan kepala panas, tapi kakinya sejuk saja, itu maknanya demam urat. Haruslah di bawa berurut, kalau tidak demamnya lambat kebah.

[gambar]: ehsan google

Makanya pagi tadi aku ke rumah bidan Mak Long yang urut aku masih berpantang tempohari. Dah terlanjur nak hantar Arif berurut, aku pun tumpang sekaki :p.

Tak dapat di gambarkan kelegaanya. Umpama body massage...>:D< .Best tau berurut ni. Lebih-lebih lagi dari tangan bidan Mak Long tu. Memang best. Lega segala urat saraf. Badan aku memang dah banyak angin. Tambahan pula aku rasa susu aku pun macam berkurang saja. Bila berurut boleh memperbanyakkan bekalan susu juga.Susu pun dah mula melimpah-limpah setelah selesai berurut.

Sana sini ada angin. Kaki, bahu, leher. Sampai terkent*t - kent*t di buatnya :D. Mak Long pun cakap, badan aku dah banyak angin. Lepas berurut, rasa lega. 1 jam lebih tau dia urut. Rasa nak tertidur pun ada sebab best sangat. Tapi upahnya sangatlah murah. Berpatutan.

Selesai mengurut aku, baru Mak Long urut Arif. Memang betul dia dah salah urat. Menjerit-jerit dia di urut. Tapi bila selesai, terus tersenyum. Lepas tu tidur dengan nyenyak. Alhamdulillah. Harap demamnya pun berkurang. Bila aku check tadi memang dah tak panas badannya.

Nota kaki: Ada tetamu nak datang rumah. Kawan masa di UK dulu. Tak sempat lah aku nak BW hari ini...:(
~ يوس ~

10 comments:

  1. bestnye yus...

    lama tak berurut ni..

    payah nak jumpa tukang urut
    yang best tau..

    semoga arif cepat sihat yer

    ReplyDelete
  2. teringin nk berurut sb rasa cam byk angin je...

    btw..semoga arif cpt baik..dan musti msk grand2 tu sb ada tetamu nk datg...

    ReplyDelete
  3. @Ati Masrif
    Memang susah juga nak jumpa yg best kan. Tapi Bidan Mak Long ni memang best..

    Syok dpat berurut dengan dia..:)

    Tq doakan Arif..:)

    ReplyDelete
  4. @sarah-najwan
    Berurut lah kak. Sana mesti ada juga yang pandai urut kan.

    Hihi..takde masak grand2 pun kak, biasa2 saja...:)

    ReplyDelete
  5. best nye berurut.. saya ni pon mmg da lama nak berurut.. syukur kat sepil ni ada sorg kakak tu pandai urut.. ahad ni nak bwk budak2 ni urut dulu.. tiga2 da demam ni.. sejak dok sini diaorg ni tak penah urut ag.. bg sedap sikit badan nya kan..

    ReplyDelete
  6. salam yus..bestnya dapat berurut..akak masa dok tanjung karang..selalu berurut..kalau demam pun bukan pi klinik dulu..pi berurut dulu..anak2 demam pun urut..
    tapi sekarang tak pernah lagi..tak jumpa macam masa dok tanjung karang tu..mak long juga akak panggil..

    ReplyDelete
  7. Betul tu yus...ada masa anak2 yang demam kerana ada urat yang tak kena...Alahmdulillah dah boleh senyum si ariff tu...

    Akak pun dah lama tak berurut...rasa segala badan dan sakit2...kalau dpt berurut memang sedap

    ReplyDelete
  8. @RuHiL
    Ye kan Ruhil. Bila berurut sedap sikit badan...

    ReplyDelete
  9. @kak Erna
    kat tempat sekarang takde tukang urut ke kak? Sekali sekala dapat berurut memang best kan...

    ReplyDelete
  10. @aNIe
    Siang tadi lepas berurut memang dia senyum kak. Tapi malam ni, dia dah tak senyumlah kak. Muka kelat je, pandang kita pun tak nak. Tapi sekarang dia dah tidur dah

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...