Wednesday, January 05, 2011

Home » , » Baru dapat tarik nafas.....dan nuffnang

Baru dapat tarik nafas.....dan nuffnang

Huh! Baru rasa dapat tarik nafas. Kalau macam ni hari-hari rasa boleh kurus tak? Bilalah nak kurus macam sebelum kahwin...:P.

Letih tau jadi drebar ni. Kalau setakat drebar tu takpelah kan, ni semua kerja lain kita juga yang buat. Paling letih sebab kena angkut Arif ke sana sini sekali. Pergi beli sayur bawa dia, ambil Abid balik sekolah dia ada, ambil Aqil dan Alia pun dia ada. 

Lepas tu anak2 aku ni, makan tengahari waktu sekolah masih kena bersuap. Bersuap supaya cepat sikit makannya, kalau tidak lamanya mereka ni makan. Waktu cuma tak sampai 1 jam sebelum perlu hantar mereka ke sekolah agama pula. Sana sini bawa Arif. Kesian pula aku tengok dia kena keluar masuk kereta panas-panas tu.

Paling mencabar kesabaran aku tadi, bila aku dah pesan banyak kali pada Aqil supaya tunggu adiknya dan keluar pagar sama-sama. Dia boleh selamba je kata lupa. Sudahlah aku kena cari Alia dalam kawasan sekolah tu sambil bawa Arif ok! Letih!!. Alia pula takut nak keluar pagar sendiri, kereta banyak pulak tu. Walaupun ada pak cik yang jaga lalu lintas jalan di kawasan sekolah tu, Alia masih tak mahu keluar sendiri. Aqil sayang...lenkali tunggulah adik tu. Penat ibu tau!!...huhu.

Oh! Aku bukan mengeluh. Cuma meluahkan di sini. Aku gembira dapat uruskan anak-anak aku sendiri. Alhamdulillah. Moga kudrat ibu tetap ada untuk uruskan kalian semua dan anak-anak ibu dapat membesar dengan baik ye sayang.

Ada berita gembira bagi aku hari ini dari nuffnang. Tolong jangan ketawakan aku ye kawan-kawan :P. Aku tahu, ramai yang dah merasa duit dari nuffnang. Bukan sikit-sikit. Beratus, beribu pun ada aku nampak. Tapi aku, ni memang le baru ciput je. Tapi alhamdulillah, baru aku merasa.

Pagi ini, bila check akaun nuffnang tu, amaun sudah boleh di keluarkan. Yea!!!:). Suka sebab lama betul aku join nuffnang, dari Mac 2009, baru hari ini tengok amaun tu melepasi tahap minimum yang boleh di keluarkan. Ini berkat  rajin update sejak bulan November. Sebelum tu, blog ni memang jarang-jarang update. Sangat malas nak buat entri.

Berkat rajin update tulah, walaupun entri entah apa-apa kan, banyaknya pasal kami sekeluargalah kan. Kena gak ikut tema dan tajuk blog ni kan :P. Akhirnya, lepas juga angka RM50 tu. Mana taknya, dua bulan lepas angka tu kat situ je. Dah setahun lebih tu, cuma dapat 20 lebih sikit je, tapi dua bulan rajin update, tambah lebih dari angka tu. Siapa sangka kan.
 
Dah ada tulis perkataan cash out my earning...:thumbsup:
Amaun nya memang lah tak seberapa kan. Aku belum nak tunaikan lagi. Tunggu dia ada lebih sikit lah kan. Cuma nak beri semangat pada diri sendiri supaya lebih rajin update dan ada cerita menarik lepas ni. Ini catatan untuk motivasi diri sendiri ye kawan-kawan.

Harap-harap adalah BE baru singgah lepas ni. Ada dua saja yang masih berjalan tu. Tambahlah lagi nuffnang ye...:P TQ. Terima kasih juga pada kawan-kawan blogger yang sudi singgah blog aku ni. Luv u all...:heart:.

Nota kaki: Erkk...berapa banyak 'kan' lah aku tulis kat sini....:D
~ يوس ~

25 comments:

  1. Tahniah2~(^_^)
    nak jugak credit dr nuffnang..br dpt 25 sen..sob2

    ReplyDelete
  2. @atie
    TQ atie. Alhamdulillah ada juga tapi takdelah banyak mcm orang lain kan.

    Atie pun nnti merasa juga tu..InsyaAllah.

    TQ singgah dan tinggal jejak di sini ....datang lagi ye!

    ReplyDelete
  3. tahniah .. pakngah belum melepasi tahap minimum. di mana silapnya, entahlah.

    pakngah betul2 tak faham apa itu BE. boleh terangkan sikit tak ?kalau malas kat sini, boleh e mel.

    terima kasih.

    ReplyDelete
  4. kak, saya sampai la ni tak pernah merasa BE...huhuhu...
    kesian akak, handle anak2 sensorang, x nak amek maid ke kak?

    ReplyDelete
  5. @al-lavendari
    pakngah, saya pun baru faham sikit2. Lama juga nak melepasi tahap minimum tu, dari Mac 2009 kan..huhu. Ni dah 2011.

    Nanti ye pakngah, saya email pada pakngah apa yg saya faham. Sekarang ni belum ada masa panjang lagi. Masih perlu jadi drebar amik anak balik sekolah agama kejap lagi..hehe

    ReplyDelete
  6. @wahida
    InsyaAllah merasa juga nanti. Akak pun ambil masa tu, dapat pun tak banyak mcm orang lain..huhu

    Nak amik maid tak cukup budget le. Memang kena buat sendiri le, penatnya sebab anak2 masih kecil, nanti mereka dah besar senang sikit kot..

    ReplyDelete
  7. mmg kerja rmh dan anak2 ni
    mmg tak habis2..bak kata dr.
    yg operate kita dulu..HSE WIFE
    kerja yg paling susah dlm dunia..

    so..berbangga lah kita yek!

    ReplyDelete
  8. @Ati Masrif
    Ye setuju! Saya berbangga menjadi surirumah sepenuh masa...:)

    ReplyDelete
  9. wah yus..da ok tu boleh cash out..

    xpe..hepi2 blogging..
    igt senang jadi suri rumah
    akak yg jadi sebulan setengah time cti skoloh pom mcm nk serender je..

    lepas masak kemas..basuh cuci lipat masak lagi..bla..bla..bla..xpenah abis..hehee

    ReplyDelete
  10. Penat betul tu Yus...

    Saya yang cuti 3 hari ni uruskan anak-anak pun dah tak larat, inikan setiap hari.

    ReplyDelete
  11. alam Yus..tahniah..
    nak kena rajin update ke..baru ada iklan yus..akak pun tak faham tu..he he..
    yus..tak pe penat sikit..pengorbanan seorang ibu tu yus..cuma kesian kan sikecik tu je.mesti dak comel tu pun sama letih dengan ibunya..

    ReplyDelete
  12. @sarah-najwan
    Memang tak pernah habis kan...rasa macm dah beres, datang lagi yang baru, tapi macam sama je..huhu

    yup, hepi2 blogging, alhamdulillah ada gak rezeki..:D

    ReplyDelete
  13. @a.z.r.i.n.a.03.07
    Memang terasa penatnya. Tapi itulah tugas dan tanggungjawab. Bagi ibu2 yang bekerja dan terpaksa juga mengurus rumahtangga, pasti lebih penat kan...

    ReplyDelete
  14. @kak Erna
    Yus baca dari blogger terkenal BA tu, katanya perlu ada entri selalu, baru ramai yang rajin menjengah. Bila banyak bahan, mungkin banyak juga yang terkena pada SEO.

    Sejak tu, yus update je segala apa yang terlintas, tapi seronok sebenarnya. Tak tertinggal segala yang ingin yus letak di sini. Nampak gaya memang ada perubahan dari segi earning...alhamdulillah.

    Memang dia pun nampak letih sama kak, plus susu yus pun mcm berkurang je sebab letih kot..huhu

    ReplyDelete
  15. salam yus..
    baca N3 yus,,ngan kita sekali rasa tercungap2 nya..hehe..tahniah buat diri kita sendirikan sebab boleh jadi mcm..jap jd super,,jd bibik,,mcm lah..huhu..tp itulah allah dah janjikan ganjarannya buat wanita yang berbakti pada suami n rumah tangganya :-)

    ReplyDelete
  16. mesti kak yus teringat klu kat sheffield sorong je arif tu kan.. tp sapa yg jadi baby mmg puas la ngikut manya kemana pon.. kat sini dgn budak yg sikit tu.. ble la cikgu die mmg bg kat tangan kita masa balik.. klu saya mmg harus kena bebel si abang tu tak tgu adik.. maknya jugak la yg akan kekalutan.. huhu.. apa pon.. fighting..!

    ReplyDelete
  17. @suri solehah
    Saya baca sekali lagi apa yang saya tulis pun rasa tercungap-cungap..hihi.

    Tapi tulah, InsyaAllah ada ganjarannya yang Allah janjikan satu hari nanti. Perlu lebih ikhlas dan sentiasa gembira mengurus keluarga ni kan..

    ReplyDelete
  18. @RuHiL
    Ha Ruhil. Dulu masa di Sheffield memang berjalan je bawa Alia dan Abid dalam stroller tu nak ambik Aqil. Penat juga waktu tu, tapi sejuk takdelah berpeluh sangat. Sini kat Malaysia panas lah...huhu.

    Aqil memang dah kena bebel pun dengan ibunya tadi. Sampai ke malam masih kena pesan, jgn di lupanya adiknya lagi esok..:D

    ReplyDelete
  19. jadi surirumah ni memang letih, lebih2 lagi bila anak dah sekolah.. terkejar2 masa bila sebelah petang.. hatta kalo anak sekolah petang, pagi pun terkejar2 juga nak antor sek agama, jam 12.30 dah nak antor sek pulak.. ptg nak amik lagi... huhuuu.. memang boleh kurus la camni... ;)

    tahniah ya Nuff dah bercambah.. semoga terus rajin berblog & terima kasih sbb sudi ziarah ke blog kakyong... ;)

    ReplyDelete
  20. Tahniah yus...

    kakcik pun baru buat penebusan kali kedua. Taklah banyak mana pun.. tapi, orang kata 'dari tak ada, baik ada'. Betul tak? :)

    ReplyDelete
  21. @kakyong
    Terima kasih juga pada kakyong yang sudi jengah blog kecil-kecilan yus ni..

    Kalau boleh kurus baguslah, tp rasa mcm sama je...huhu

    ReplyDelete
  22. @kakcik
    Tahniah untuk kakcik juga..

    Betul tu, baik ada dari takde. Nuffnang ni beri semangat juga untuk terus berblogging kan..:)

    ReplyDelete
  23. tahniah, manyak dh tu..
    dh leh consider nk cashout dh.. hihihi, ai awal thn ni nuffy dh tarik balik BE ke ME, hukhukhuk.. :P

    ReplyDelete
  24. @♥Leily|Ummi Alya Husna♥
    Saya pun tinggal dua je BE, lain semua dah jadi ME..huhu

    ReplyDelete
  25. wah dh leh cash out,sy baru daftar last week...kosong je lg...tapi xpe pelan2 kot2 ada rezeki...

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...