Monday, January 03, 2011

Home » » Selepas hari pertama sekolah...

Selepas hari pertama sekolah...

Letih!!!...Aku yang letih. Tapi ada masa nak update blog tu...:biggrin:

Hari ini Aqil baru dapat buku teks. Makanya seperti setiap tahun, adalah sessi membalut buku teks oleh aku dan SRD. Bekerjasama kami membalut.Teringat pula Wonderpets....Apa yang penting kerjasama...:biggrin:

Gambar 1: Sessi membalut buku teks Aqil, habis penuh satu ruang tamu tu
Sementara aku dan SRD membalut, aku suruh Aqil jaga adiknya. Alia dah tidur, Abid buat kerja matematiknya. Sekali aku pandang dia lagi....

Gambar 2: Dah tidur di sisi buaian adiknya Arif
Penat sangatlah tu....huhu. Sambil balut buku, sambil layan Pendekar Bujang Lapuk. Syok juga!

Siapa yang sekolah ni? Ibu dan abah ke atau anak2nya ni?

Buku teks Alia belum dapat lagi tu. Selepas ni sessi membalut buku kedua pulalah. Mungkin esok, lusa...awatlah lambat sekolah ni bagi buku teks?...huhu.

Setelah lama cuti, hari ni rasa letih dia lain macam pula ye....:aggrieved:

~ يوس ~

13 comments:

  1. salam yus..
    seronoknya..tak sabar nak lalui semua tu..esok baru nak daftar anak..tu pun baru tadika..

    ReplyDelete
  2. si hazwan dah boleh le sikit minta balut sendiri.. tapi plastik tu kena lah potongkan dulu hehe

    ReplyDelete
  3. @suri solehah
    hehe..kalau mcm tu, InsyaAllah tahun depan merasalah kan...

    ReplyDelete
  4. @zino
    Bila dia dah naik tahap 2 nanti, memang kena suruh dia balut sendiri juga ni. Kalau tidak, tak tahu pula dia membuatnya kan abah Zino.

    ReplyDelete
  5. akak ni belum buat lagi sesi membalutan..hehe

    macam kita lak yg skolohkan..

    ReplyDelete
  6. @sarah-najwan
    Saya ni tgh ada semangat, cepat2 balutkan, lagipun sampulnya dah beli.

    Tulah kan, mcm kita pulok yg skoloh..hihi

    ReplyDelete
  7. Kak Yus, minggu kedua nnt baru Alia dapat buku teks. Erm..leh rehat sekejap aktiviti pembalutan tu..hehe

    ReplyDelete
  8. smlm pun saya buat aktiviti membalut buku sekolah.. bila guna plastik khas pembalut buku teks tu jd senang benar kerja membalut.. tp tangan ni lengguh dok menulis borang sekolah..

    ReplyDelete
  9. @Misz Sephia
    oo..tahun 1 dapat lambat eh. Tapi akak ada masuk blog sape ekk..lupa plak, anak dia dah dpt buku teks utk tahun 1. Tu yg ingat sklh ni lambat bagi tu...hehe.

    Belum dapat buku teks pun Alia dah sibuk kata beg dia berat...camno tu?

    ReplyDelete
  10. @Hanis Azla
    Saya pernah beli plastik khas balut buku teks tu, tp saya tak puashatilah..huhu. Cepat saja dah koyak nanti, anak saya yg tak cermat kot. Skrg mmg suka cara lama gak balut buku...hehe

    ReplyDelete
  11. Salam Yus... samalah kat rumah ni... mak sibuk tulis nama kat buku.. anak tengok citer katun...huhuhu...

    ReplyDelete
  12. @aNIe
    Tulah kak. Kalau yus dulu dapat buku teks, habis Yus belek satu2. Seronok, tgk anak yus ni, relax je..huhu

    ReplyDelete
  13. cantik buku teks skrg ni....ceria je..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...