Thursday, January 27, 2011

Home » , » Mari menyanyi bersama Abid

Mari menyanyi bersama Abid

Salam pagi Khamis semua,

Pagi ini kita belajar menyanyi dengan Abid ye :).
 


Untuk lebih memudahkan lagi semua ikut Abid menyanyi aku sertakan senikata lagunya di sini :D

Pukul 6 pagi
Saya mesti bangun
Mandi dan gosok gigi
Solat Subuh tak lupa

Makan sarapan pagi
Cium tangan ibu
Cium tangan ayah
Terus ambil beg
Pergi sekolah

Jalan hati-hati
Jalan tepi-tepi
Sampai awal pagi
Bersihkan kelas

Rajin baca buku
Rajin kira-kira
Ikut cakap cikgu
InsyaAllah.....Berjaya! Berjaya!

Comel tak Abid menyanyi.....:)

Lagu ke dua tu, aku baru pertama kali dengar....tak dapat nak catch up apa yang dia sebut dengan betul lagi...:x.

Lagu dia belajar di sekolahnya. Abid memang sangat ramah tamah. Aku tahu apa yang dia belajar di sekolah sebab dia suka bercerita. Sama macam kakaknya Alia. Aqil dulu lain, aku tak tahu apa yang dia belajar, sebab dia jenis orang, yang bila aku tanya baru dia jawab. Tu pun macam ingat-ingat lupa saja.

Lain anak lain ragamnya kan. Apa pun suka tengok perkembangan mereka. Betul tak?

~ يوس ~

40 comments:

  1. comel nyer...heheehhe....mcm syahmi siang mlm asyik baca al fatihah jek sbb itu je yg dia mula belajar kat sekolah.kekekekek...kdg2 dgr dh mcm cd rosak pun ade!

    ReplyDelete
  2. Seronok melihat telatah anak2 walaupun kadangkala memeningkan kepala! :)

    ReplyDelete
  3. allooloo comelnye abid, esyhad pn same,tp lbh suka nyanyi lagu cinta...jiwang karat tul..nabhan baru pndai ckp eteteh...teteh...(bhs baby tk faham mknanye)hehe..

    ReplyDelete
  4. budak2 mmg cepat tertarik
    dgn pembelajaran yg ada lagu2

    cepat abid belajar dan hafal ye

    ReplyDelete
  5. go..go..yus!

    1 more to 100! ^_~

    ReplyDelete
  6. mcm biasa, x leh tgk video kat opis ni...
    tapi mmg seronok kan tgk perkembangan anak2 ni...rasa bangga pun ada kan kak?

    ReplyDelete
  7. alamak tak boleh tengok video kat opis nie...
    tapi mesti suka je tengok perkembangan anak2 kan

    ReplyDelete
  8. salam

    seronok tengok ank comel ni menyanyi... kalo kita ms kecik2 dulu... nak keluarkn suara menyanyi aduyai punya lah payah kan... (^_^) ~

    ReplyDelete
  9. akak pun sama, kat ofis tak boleh nak tgk video tu.. tp dari lirik tu dpt bayangkan bagaimana bersemangatnya dia nyanyi.. betullah yus, perkembangan anak2 ni tak sama setiap sorang.. setiap org ada keunikan masing2.. itu yg lebih istimewa.

    ReplyDelete
  10. comel je kan nyanyi camtu hehe xsabar tunggu my son leh nyanyi2 camni kak hehe

    ReplyDelete
  11. sempat nyanyi tu..pemangkin utk bgun pagi..

    ReplyDelete
  12. pandainye die nyanyi...comel2..

    ReplyDelete
  13. mesti best dgr cite abid kn..hihi~

    ReplyDelete
  14. sambil ikut nyanyi ni...sambil2 tu klik HB...:)

    ReplyDelete
  15. @Ayuni
    budak2 bila nyanyi mmg comel..:)

    ReplyDelete
  16. @Mrs.Eady
    Abid pun sama, dengan baca 3 qul tu....pelat je dgr..hehe

    ReplyDelete
  17. @kakcik
    bila time dia buat perangai mmg pening kepala kakcik, tp bila masa mcm ni, sejuk hati kita tgk..kan

    ReplyDelete
  18. @ermayana a.k.a mrs mahzan
    amboi, lagu cinta tu...

    Abid tahu lagu Noktah cinta..hihi

    ReplyDelete
  19. @Ati Masrif
    mmg cara terbaik nak ajar budak2 dgn lagu kan kak, lebih cepat mereka menghafal..

    ReplyDelete
  20. @Ati Masrif
    eh, ada lagi satu ye...hihi.

    Alhamdulillah berkat doa kak Ati dah 100 tu..hehe

    ReplyDelete
  21. @wahida
    siapa lagi nak bangga kalau tak kita sendiri kan. Satu sokongan untuk mereka juga tu betul tak wahida??

    ReplyDelete
  22. @Cik Jue
    betul tu cik Jue, anak kita mestilah kita suka dengan perkembangan baik mereka..

    ReplyDelete
  23. @Hanis Azla
    mmg bersemangat dia nyanyi kak, siap dengan gaya.

    Tulah lain anak lain cara, kita pun sebenarnya tak boleh sama cara dan pendekatan dalam mendidik mereka kan. Sebab mereka semua unik, cuma kita yang tak sabar, dan selalu guna cara serupa juga..

    Yus mengata yus ni kak...perlu lebih banyak belajar sebenarnya..

    ReplyDelete
  24. @qemaishak
    hehe...nnti akan tiba tika dan saatnya....InsyaAllah

    ReplyDelete
  25. @sarah-najwan
    Ni ambil semalam kak, lepas dia balik dari sekolah...

    Ha'ah pemangkin bangun pagi, kalau dia liat je, yus ingatkan lagu dia ni..hehe

    ReplyDelete
  26. @YanaMIB
    Abid kalau bercerita beriya-iya, kalau dia tgk kita mcm tak dengar dia marah tau..huhu

    ReplyDelete
  27. @atie
    ibu dia comei tak?....hihihi...

    ReplyDelete
  28. oloo... tomeiinyerrr!!!!

    sama cama sya, byk gak y lya record dia nyanyi.. terhiburkan ..

    ReplyDelete
  29. @LYAfrina
    betul-betul, terhibur dengan kelatah dan nyanyian anak sendiri..:)

    ReplyDelete
  30. @azieazah
    Dia biasa tang sebut BERJAYA! BERJAYA! tu yg bersemangat tu kak...

    Tapi dlm klip video yg saya ambil tu kurang pula semangatnya..hehe

    ReplyDelete
  31. ensemnye die..hehe..bakal ustaz nie.. :)

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...