Monday, November 08, 2010

Home » » hehe...huhuhu....hihihi

hehe...huhuhu....hihihi

[gambar]: google
Tak tahulah dari mana perkataan ni bermula, tapi ianya semakin meluas diguna pakai. Dulu-dulu, aku tak pernah guna pun, tapi sejak berkecimpung dalam arena blog ni, makin menjadi-jadi pulak. Aku mengata diri sendiri ye, dan aku perasan ramai lagi blogger yang guna. Bukan saja dalam blog, fb pun ada, sms pun ada. Aku pun  dah terikut-ikut sebab selalu sangat nampak ianya digunakan.

Akhir-akhir ni, konon-kononnyalah, aku nak kurangkan penggunaan perkataan "hehehe; hihihi; dan huhuhu" ni. Berjaya ke tidak ye? Macam-macam lagi aku jumpa, ada yang guna, "iskiskisk; kihkihkih; dan yang terbaru aku nampak gegege".

Semua tu kita guna untuk menyatakan emosi, luahan rasa atau penyedap ayat kita?? Ye ke? Hahaha.....(see, aku dah guna lagi). Hmm...memang tak boleh lari nampaknya. Kalau dalam pelajaran Bahasa Melayu, boleh ke guna?? Sah, makin lama tinggalkan sekolah, makin teruk penggunaan bahasa, lepas tu ada hati marah anak bila subjek BM dapat B. Nilah namanya ketam mengajar anak berjalan. Tapi aku memang suka makan ketam. :p

~ يوس ~

6 comments:

  1. saya pun suka guna perkataan2 mcm tu...x kira...nak guna jugak sampai saya rasa bosan..hehehehe...

    ReplyDelete
  2. Ana ni kak, cikgu BM yang dah mcm perosak bahasa pulak..huhu.
    Ala, nak guna gak..

    ReplyDelete
  3. @wahida
    boleh saja Wahida, cuma saya je nak kurangkan penggunaannya, kalau bolehlah kan.

    ReplyDelete
  4. @Misz Sephia
    Kita memang syok nak guna kan. Akak ni jadi satu masalah juga nak cuba kurangkan penggunaan perkataan tu, jari-jemari ni rasa nak menaip perkataan yang sama setiap masa.

    ReplyDelete
  5. akak,saya suka guna ni skang..ekekeke..xpun,muahahaha..ada lagi..wakakaka..dah jd teruk dah bahasa..maaf cikgu2 sume..

    ReplyDelete
  6. @Kamalia
    Bila dah terbiasa, jadi tabiat pulak kan...memang susah nak buang, terasa nak guna je, betul tak?

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...