Wednesday, November 24, 2010

Home » » Mood dah datang, masa pula tak mengizinkan..

Mood dah datang, masa pula tak mengizinkan..

Ye, ye aje aku ni. Oh! mood berblogging aku memang belum datang sepenuhnya. Masih letih selepas tak lekat di rumah sendiri minggu lepas. Aktiviti mendobi baju pun baru selesai hari ini. Ye lah, baru semalam ada di rumah sepenuhnya. Sila faham ye. Aktiviti mendobi bukan setakat membasuh baju guna mesin tu, tapi termasuklah menjemur kain, melipat kain yang berbakuk-bakul dan juga mengemas kain baju yang penuh dalam beg tu. Minggu depan nak guna lagi beg tu. Pegi PD pulak...:P

Terasa letih satu badan, berjalan-jalan makan angin, duduk dalam kereta saja pun boleh letih satu badan. Aku kan ada ramai askar-askar kecik yang lincah-lincah semuanya. Si Arif no 4 tu pun boleh tahan lasaknya, jangan tak tahu. Oh! bukan aku mengadu di sini, saja je nak cerita konon-konon letih sangat lah tu...:quizzical:. Orang lain lagi macam-macam aktiviti ye tak?. Selain itu, letih rewang di rumah mak uda aku. Orang sebelah Johor tahu kan apa itu rewang. Bukan merewang jalan-jalan tak tentu arah tu, tapi gotong royong di majlis kenduri kahwin sepupu aku.

Ok,ok, aku memang takde masa panjang nak upload gambar semua. Ini hanya small update. Sekejap lagi cina kontraktor dari pemaju nak datang tengok bumbung rumah. Rumah aku ni, belum setahun duduk pun dah ada bocor-bocor. Sebelum ianya menyebabkan siling aku jatuh, baik aku panggil cepat dia betulkan ye tak? Nasib baik pemaju ni cepat juga hantar orang. Kita tengok nanti macam mana. Banyak lagi yang aku nak minta dia betulkan. Paip bilik air depan pun dah tercabut. Agak-agak boleh suruh dia ganti sekali kan. Berdebar-debar pulak tunggu dia datang....hahaha, apa kes aku ni?:P

Rindu nak blogwalking. Cuti sekolah, anak-anak semua di rumah, lagilah aku tak boleh lama depan pc ni. Tunggu ye kawan-kawan. Nanti aku jenjalan blog semua..:biggrin:


~ يوس ~

14 comments:

  1. cuti skolah ni, beg kne keje overtime skit. Masuk baju-keluar baju kotor-masuk lagi baju baru-keluar balik..hehe

    ReplyDelete
  2. nak bawak anak jalan gi mana cuti sekolah ni kak?

    ReplyDelete
  3. :)

    buat draft dulu, nanti later2 sambung crita and can post later :)

    take care :)

    ReplyDelete
  4. mcm mak su kata draft jer..
    lya setiap kali ada ideal mmg akan draft..

    cara lya mmg mcm ni, draft n3.. lps tu publish jer bila masa nk publish.. skrang pon ada byk simpanan draft y blum d publish. lps tu, brula blog selalu b'update..

    tp pasti kan n3 tu dipublish ikut kesesuain.. jgn pula pcutian bln lps bru nk publish bulan ni.. y mcm tu sesuai d publish dlm minggu y sama juga..

    yus cari la info2 y blh dikongsi.. petua k... n buat draft.. bila xde n3, terus j publish..

    salam pkenalan yer..

    ReplyDelete
  5. @Misz Sephia
    hahaha, tulah ana. Penat tau masuk baju, punggah baju ni. Sebenarnya itulah yang paling malas akak nak buat bila nak balik kampung atau jalan-jalan..

    ReplyDelete
  6. @wahida
    Pegi Port Dickson je wahida, nak jalan jauh2 budget ciput plus masa abahnya takde...:D

    Alhamdulillah, dapat juga bawa anak jalan-jalan kan.

    ReplyDelete
  7. @Mak Su
    Oh! Saya selalu kalau buat draft dulu, bila tiba masa tak jadi publish, cam mana tu maksu.

    ReplyDelete
  8. @LYaFRINA
    Salam perkenalan Lya. Wah! Teruja pulak Lya masuk sini, saya selalu juga masuk blog Lya, baca pasal pengalaman Lya di hospital. Lya memang seorang yang tabah.

    Thanks for the tips. InsyaAllah akan di cuba selepas ini.

    ReplyDelete
  9. Yus...boleh pulak berdebar2 tu...eheheh

    Akak ni kalau manjang je nak kena travel hujung minggu rasa malas nak kemas beg2 yang diusung ke timur ke barat tu...

    ReplyDelete
  10. akak pun ada 3 bakul kain lum lipat lg ni..dok sibuk ngan english je heheh.elok la pemaju repair cepat.dulu thn pertama akak pindah...plaster siling bilik anak akak runtuh...nasib time runtuh tu akak keja n budak2 sekolah...kalau tak mmg kes saman la.

    ReplyDelete
  11. @aNIe
    hehe..tulah kak, yus ni biasa mcm tu lah, ada sesiapa nak datang sure berdebar..:D

    Samalah kita, bila nak travel, benda paling malas nak buat mengemas beg..huhu

    ReplyDelete
  12. @rozilina
    biasalah tu kak, melipat kain memang kerja paling malas nak buat di rumah kan. Tulah yus cakap dengan husband yus suruh dia atau student dia cipta mesin melipat baju, senang kerja-kerja kita kan. Tapi sampai sekarang habuk pun tarak..hihihi

    ReplyDelete
  13. @hajarus
    ok, penantian dah berakhir rasanya, dah buat entri baru tu...:)

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...