Friday, November 26, 2010

Home » » Cakap bergegar, kerja tak pandai buat; orang kecil juga yang di cari, apa takde orang lain ke?

Cakap bergegar, kerja tak pandai buat; orang kecil juga yang di cari, apa takde orang lain ke?

Eii, aku tak tahu nak lepas geram kat siapa? :banghead:

Telinga aku hanya mampu mendengar, keluhan, rintihan. 

Mata aku hanya mampu melihat, menilai.

Hati aku rasa kesian, nak tolong, tapi tak tahu, bukan kerja aku. Aku tak faham satu pun nak buat macam mana.

Kesianlah kat dia Tuan Besar oii, hari-hari sampai rumah hampir ke pukul 7, rehat sekejap, mandi, solat, makan. Pukul 10 dah sambung kerja balik sampai ke pukul 2 pagi, kadang-kadang 3 pagi. Esok sambung balik rutin yang sama.

Ada masa dia tidur dulu, pukul 3 pagi bangun, sambung kerja sampai pukul 6 pagi, lepas solat Subuh, baru tidur sekejap sebelum ke tempat kerja semula.

Balik rumah, jarang sekali dengan tangan kosong. Ada saja fail di tangan, minta di siapkan.

Oh! Balik kampung pun, masih bawa fail dan laptopnya, ada saja kerja perlu di selesaikan.

Aku yang tengok kesian , tapi muka dia relax saja. Dia sungguh komited dengan kerjanya.

Dalam komited, selalu juga mengadu, bercerita, aku pula yang geram semua orang atasan nak suruh dia.Yang ada kalanya bukan tanggungjawab dia pun, tapi sebab dia tahu macam mana nak settlekan, dia yang kena...:furious:

Kadang-kadang hujung minggu pun kerja. Tapi dah memang skop tugasnya begitu, aku redha!

Dia masih ada masa untuk aku, untuk anak-anak. Terima Kasih bang..

~ يوس ~

4 comments:

  1. sabar je lah. bukan percuma pun kan...

    ReplyDelete
  2. @AyunasiA
    Ini bukan soal percuma, berbayar atau tak Asia, tapi yang banyak tu, tanggungjawab sepatutnya di pikul oleh mereka, bila bagus mereka yang dapat nama, tapi yang teruk buat kerjanya, laki aku juga. Mereka tu buat apa? Kalau sekali dua takpelah, ini asyik kena je, yang memang tanggunjawab dia sendiri, dia juga kena settle, dah tanggungjawab orang lain patutnya, dia juga kena settle. Kalau macam tu, yang orang tu dapat, patut serah kat kita juga lah, pandai pulak dia ambik...huhu

    ReplyDelete
  3. kt skolah ana pun ade yg jenis mcm tu..

    keje dia bg kt orang, orang tak tido mlm buat. Bile part present, dia ckp 'saya buat nih..' sdgkn amik kredit atas susah payah org lain.

    dia yg dpt elaun, org lain yg buat keje dia separuh mati.

    Dia pernah suruh ana, lps tu ana melawan. Smpi skrg dia ckp kt sume org yg ana xdgr arahan dia. Biarlah, janji dia tak boleh buli ana.

    ReplyDelete
  4. @Misz Sephia
    ha betul tu ana. Bila part present, konon dia yg buat, tp dia takut kadang tu kalau abang tak hadir sekali, sebab bila orang soal bertubi-tubi, baru dia kata, kita minta en SRD terangkan lebih lanjut. Boleh gitu? Mula2 beriya macam tahu je...Emosi akak tau!!

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...