Wednesday, November 10, 2010

Home » » Faezah Elai dan Asmara

Faezah Elai dan Asmara

[gambar] : google
Baru lepas tengok rancangan Seri di tv3. Biasalah rancangan mengenai wanita yang di hoskan oleh Faezah Elai. Ini pertama kali aku tengok dia mengacara, dan aku rasa dia tiada bakat untuk jadi pengacara. Sangat-sangat kaku, ikut skrip, macam takut-takut, tak sesuai je. Kenapalah stesen tv sekarang suka ambil pelakon/penyanyi jadi pengacara. Hmm....bukan semuanya tiada bakat mengacara, tapi berilah peluang pada orang lain kot.

Tapi, tapi, aku suka tengok dia berlakon dalam Asmara. Siapalah pulak nama pelakon yang jadi Asmara ni ye? Oh! baru teringat, Shaz Jazle (pelik juga bunyi namanya ye). Dan watak Asmara ni pun aku suka...

Aku tak suka episod malam tadi, masa kakak Zalia (lakonan Fiza Elite) datang melawat dia di rumah Asmara. Rumah flat macam tu dia kata reban ayam, apa kes? Kalau aku dah kira baiklah tu. Ada tempat tinggal, terlindung dari panas dan hujan. Ramai lagi orang di luar sana hidup merempat, tiada rumah. Kenapalah cerita melayu sekarang suka membayangkan orang kaya-kaya berfikiran begitu. Kalau dah kaya macam betul-betul je kaya, orang susah ni di pandang serong je. Begitu ke dalam kehidupan sebenarnya.?Kadang-kadang ada yang macam tak logik apa yang di paparkan.

Tinggal di rumah kecil atau besar, yang penting kita seisi keluarga bahagia, itu yang utama. Harta banyak, wang melimpah ruah pun tetapi kalau hati tak senang, asyik nak fikir cari harta atas orang lain, (macam watak bapak Zalia tu) tak elok juga. Bersyukur dengan apa yang ada.


~ يوس ~

5 comments:

  1. betul tu kak..err...anyway saya minat kat Shah Jaszle tu...minat giler!!!

    ReplyDelete
  2. wakakaka... kak! teruja plak ada citer mcm nama i. hahaha.. mcm tak best bila akk citer. citer melayu suka mcm tu. ntah apa2 je kan. hahaha..

    ReplyDelete
  3. @wahida
    Akak pun minat tgk dia dlm citer ni....cool!

    ReplyDelete
  4. @Asmara
    As, tengoklah, citer dia not bad jugalah. Tapi Asmara dalam citer ni lelaki, As pulak pompuan..:D

    ReplyDelete
  5. tuler..kak si Zalia..dtg2 tau nk marah jek.
    Ramai je orang kaya yang humble, down to earth.. Ni yg pesen lain skit kot..huhu

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...