Wednesday, November 10, 2010

Home » » Majlis Anugerah Cemerlang

Majlis Anugerah Cemerlang

Hari ini kami di jemput hadir untuk Majlis Anugerah Cemerlang 2010 di SAS. Dalam surat yang aku dapat dari cikgu Alia, majlis bermula pukul 2 , tapi tak di nyatakan sampai pukul berapa. Daripada surat yang cikgu Aqil beri pula, majlis bermula pukul 2 berakhir 5.30 ptg.

Aku agak-agak, mestilah mula-mula majlis ada ucapan panjang lebar semua. Macam tahun lepas, masa Aqil dapat hadiah. Tahun ni Alia je dapat, no 2, Aqil cuma dapat no 5. Oh! Dah melalut, ha! ingat majlis penyampaian hadiahnya lambatlah kan, sebab nak kena dengar Guru Besar berucaplah, bacaan doalah, apa-apa lagi. Aku hantar mereka pukul 2 ke sekolah, terus aku balik semula ke rumah bersama Abid dan Arif. SRD kerja, aku malas nak tunggu, lagipun waktu tidur Arif. Dia dah mula meragam.

Sampai di rumah, sempat aku ber'sms' dengan cikgu Alia, agar memberitahu aku, kalau penyampaian hadiah dah nak mula. Arif pun tidur dengan nyenyak. Aku sambung tengok pc. Sekali baru 1/2 jam duduk, dalam pukul 2.45 gitu, cikgu dia dah telefon. Cepat-cepat aku bersiap, pakai tudung semula. Sampai sana pukul 3 petang, Alia dah turun pentas dah. Hadiah dah dapat....

Aduhai!! Ibu ketinggalan nak tengok Alia naik pentas. Maafkan ibu ye Alia. Takpe, esok majlis konvokesyen, ibu pergi dari awal ye. Harap-harap Arif tak meragam.

Gambar-gambar yang sempat aku ambil tadi;

Alia di pentas bersama Aqil. Sebelum balik, aku suruh juga dia naik pentas untuk ambil gambar, takut kempunan lak...:D

Alia dah hadiah yang dia dapat, piala dah sebuah buku bertajuk "Suka Duka Roh di Alam Barzakh"

Alia bersama kawannya Hiliyah Bahijah

Alia, Aqil dan Abid sebelum pulang
Gambar ibu takde. Itu pun ibu ambil gambar kelam kabut gak, dengan mendukung Arif. Nak pegang beg lagi...:D. Ada hati nak suruh Aqil ambil gambar aku bersama Alia dan Arif, tapi Arif dah meragam pulak. Kita pulang sajalah...


Nota kaki: Mungkin ada yang perasan aku update blog sehari lebih satu entri. Azam baru....nak tulis apa saja terlintas tika dan saat itu. Walaupun ada banyakknya entri auto publish, bila ada masa, aku menaip je. Seronok pulak..:D. Lagipun nak ikut kata seorang blogger terkenal tu, entri segar dari ladang, sebab bila dah berlalu baru nak masuk blog, feel dia dah tak sama. Lebih teruja bila hari yang sama berlaku terus masuk. Ini semangat masih ada, kalau dah sibuk benda lain nanti, rasanya tak boleh juga. Berblog pun kena fokus.....itu yang aku set kat kepala sekarang. Chaiyok! chaiyok!...:D
~ يوس ~

5 comments:

  1. Tahniah buat alya & ibunya...

    Mesti ibunya turut bangga kan?

    ReplyDelete
  2. alia drjh brp tu..ada konvo gak ek?mmg la ralat x dpt tgk dia sendiri amik hadiah kan,tapi takpe..sempat gak bergambar atas stage..hihi...psst..yus mmg full hsewife ye?baru akak pasan..

    ReplyDelete
  3. @Ina Hashim
    Alia tadikalah kak ina. Tadika Agama Johor, bangunan dia mmg di sekolah yang sama dgn sekolah agama abang dia, tu yg ada konvo.

    ye kak, fulltime housewife..:)

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...