Wednesday, November 30, 2011

Home » » Arif kena denda dengan abah; comelnya dia patuh arahan.

Arif kena denda dengan abah; comelnya dia patuh arahan.

Ok, ini aksi spontan sebentar tadi.
Sewaktu abang-abang dan kakaknya belajar mengaji dengan abah.
Gelagat Arif seperti biasa mengacau mereka.
Paling tak tahan dia pun buat aksi mengaji dengan suara terjerit-jerit. (konon mengaji)

Oleh kerana dia asyik menganggu yang lain, abahnya@ En SRD menarik kakinya.
Menyuruh dia duduk diam di sebelah abahnya.
Mula-mula dia tidak patuh.
Tapi bila abahnya memandang tajam, dia patuh.
Elok saja dia duduk di sebelah abahnya.

Namun bila aku memandang, dan memanggilnya untuk datang kepadaku, dia menangis.

Arif yang mula menangis kuat bila aku menunjuk isyarat tangan untuk dia datang kepada aku.
Aku konfius, kenapalah dia menangis.
Tapi dia tetap duduk di situ.
Tak bangun-bangun.
Namun bila abahnya memandang ke arahnya,
dan memberi izin dengan isyarat tangan untuk dia bangun,
baru dia bangun dan menuju ke arah aku.
Dengan comel dan terus tak menangis.
Siap boleh buat aksi cute lagi....
Hahaha...dia sungguh comel!
Rupanya tadi dia menangis sebab tak berani bangun dari situ!!

Dan bila abahnya memanggil semula dia duduk di sebelah,
tak sangka dia menurut perintah.
Arif comel tau!
Ibu nak tergelak, tapi ibu tahan saja.

Tengok tu, duduk elok saja walau dah jauh sikit dari abahnya.

Dan bila semua sudah selesai dan bangun, dia tetap di situ sebab abahnya belum beri arahan untuk dia bangun. He's so adorable!Namun tangannya dah mula bermain dengan tikar ibu ya!
Sampai kami keluar dari bilik itu pun dia cuma mengesot sedikit ke arah pintu.
Tetap menunggu dengan sabar arahan abahnya untuk bangun.
Hahaha......Ibu like!!!

Sebenarnya kan, abahnya pun dengki saja meneruskan sebab tengok anaknya begitu patuh.
Korang pernah dengki anak kecik macam ni tak?
Jahat kan kitorang...hihihi.

~ يوس ~

20 comments:

  1. Hehehe...memang comel...kecik2 dah pandai patuh arahan ayahnya...

    ReplyDelete
  2. @aNIe
    yus mmg tak boleh tahan tengok dia kak...
    tak sangka dia begitu patuh, tapi kalau dengan yus tak pernah pula begitu...huhu

    ReplyDelete
  3. bagus tu kalau patuh mcm tu..hehe terbaik


    *comel anak sis ni..nak cubit je rsa.hehehe

    ReplyDelete
  4. mmg anak kita pun kalau dgn papanya bkn main lagi patuh,,dgn kita susah sikit la...comey kan dorang ni..

    ReplyDelete
  5. alalala.. comelnya kak... Comel plak kalau tengok budak2 kecik ni takut dan patuh dengan arahan.. ehehee

    ReplyDelete
  6. Boleh bayangkan Arif mematuhi peraturan. Haha..mesti comel sgt!

    Tapi mmg anak lebih patuh arahan abah daripada ibu. Kenapa ek?

    ReplyDelete
  7. comellah anak ko tu. seronok menyakat budak sebenarnya.cik ina pun suka sakat anak kecik, selagi dia tak nangis tak puas hat: )

    ReplyDelete
  8. comelnya yus.. aksi si kecil yg patuh mcm tu mmg selalu mencuit hati.. best kan sakat2 gitu.. he..he..

    ReplyDelete
  9. anak biasanya mmg dengar cakap bapanya dari ibu kan.

    sy kalau angkat rotan pon tak jadi apa2..dia gelak lagi.tapi kalau papanya..mencicit larii

    ReplyDelete
  10. comelnya.....seronokkan tengok gelagat anak2....

    ReplyDelete
  11. aloor cutenya arif .. tulah budak2 kan .. dia takut pun ada tuu yus .. nak gi ke ibu takut ayah marah ..
    dlm ati ronta2 nak peluk ibu sebenarnya tuu :)

    ReplyDelete
  12. comel je patuh arahan gitu hehe.

    ReplyDelete
  13. dengki dengki mcm nie lah yang mengeratkan ikatan kasih sayang dlm sesebuah keluarg kan...

    ReplyDelete
  14. besar camni seronok buat kita main,comel je rupa Arif....Abid x ngaji sama ke?

    ReplyDelete
  15. baiknya si arif..berdisiplin, patuh pada denda..hehehe

    ReplyDelete
  16. sejuk perut ibu mengandung kan...

    ReplyDelete
  17. @Nazayiena
    Abid masa ni dah selesai ngaji, dia ada dengan Yus tolong snap gambar..:)

    ReplyDelete
  18. Bagusnya mendengar arahan..mmg aksi yg comel!

    ReplyDelete
  19. baiknya Arif... anak2 kakyong xde sorang pun mcm tu masa umur sebesar Arif..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...