Tuesday, November 29, 2011

Home » , , » Abid dan Arif: Dua-dua sudah pandai cemburu

Abid dan Arif: Dua-dua sudah pandai cemburu

Aku sedang duduk-duduk di sofa.
Arif datang di sebelah kiri.
Abid datang di sebelah kanan.
Arif berusaha menolak abangnya.
Dia ke kanan juga.

Abid beralih posisi ke riba kiri aku.
Arif pun ke kiri juga.
Dia mula menangis.
Lagaknya memang seperti mempertahankan aku dari Abid.

Namun ayat yang keluar dari mulut Abid ini buat hatiku sayu;
"Abid pun ibu yang beranakkan kan. Abid pun boleh duduk dekat ibu kan!"
Tak sangka itu yang keluar dari mulut dia.
Cemburu juga dia pada adiknya.

Aqil, Alia, Abid dan Arif.....
Ibu sayang semua anak-anak ibu.
Tiada satu, tiada dua,
Tiada tiga mahupun empat.
Semuanya sama di mata ibu.
Koranglah permata hati ibu....

My little Abid and Arif. Abid suka jadikan Arif raksasa dia, sebab dia otomen katanya. Namun Arif masih datang dekat padanya....huhu.


~ يوس ~

21 comments:

  1. bukan abid je yang cemburu..
    saya pun ceburu..ekekk..
    cemburu tengok orang anak ramai..

    ReplyDelete
  2. @diana
    belum ada rezeki tu diana. InsyaAllah doa selalu, mana tahu tahun depan bertambah sorang lagi...

    Yus dokan sama ya, moga maisara dapat adik nanti...:)

    ReplyDelete
  3. hehe.. biasa la gaduh adik beradik..

    ReplyDelete
  4. sama je ngan zarif n zara kak..dua2 pun jeles dan asik gaduh je..dua orang anak umpama 4 gitu, hehe.

    ReplyDelete
  5. Anak2 memang ada rasa cemburu sesama mereka...

    ReplyDelete
  6. Usia macam Arif ni syok nak buat main. Itu abang dia dok kacau saje nak mainkan si adik. Adik memang cepat jeles, abang pulak terasa...

    Siapa tak sayang anak Yus... sedang tengok budak pun dah sayang, apa lagi anak sendiri...

    ReplyDelete
  7. seronoknya melayan kerenah anak2..
    biasalah cemburu2 tu..
    emaknya tahulah nak buat apa pd anak yg camtu..

    apb anak2 dah besar2 ni terasa sunyi krn mrk pun ada tugas sendiri2 yg mybbkan kita susah nak bersama-sama..

    ReplyDelete
  8. alah..kesiannya.
    teringat dulu masa sy kecik2, selalu gak tnya kat mak..dia paling sayang kat sape..hehehe

    ReplyDelete
  9. Anak2 semua kita sayang sama....

    ReplyDelete
  10. semuanya sama kan yus.. tak lebih dan tak kurang.. semuanya sayang dan berharga..

    ReplyDelete
  11. sama cam kat umah ni kak. abg naufal ngan adik2 kembar dia sgt jeles kekadang tu. yg kalah selalunya si abg sbb dibuli oleh adik2nya...

    kadang2 kesian tgk naufal...mcm anak kurang kasih sayang pun ye...huhu... tp semuanya tatap sama di mata ummi...

    ReplyDelete
  12. kite dh tua2 ni pom cemburu gak nak dekat2 ngan bonda...hihi
    sesekali jumpa katakan

    ReplyDelete
  13. assalam yus..anak2 cemburu sesama mereka keran nak kan lebih asih sayang..
    ibu pula sayang semua smaa rata.

    ReplyDelete
  14. mestiler cemburu kot... akak pun dulu ngan adik beradik der gak cemburu2 tapi cemburu sayanglerkan...

    ReplyDelete
  15. MEYA PUN SELALU CEMBURUKAN YASMIN BILA TGK ADIK DIA DUDUK ATAS RIBA DIA PUN NAK DUDUK SAMA

    ReplyDelete
  16. comel, time gaduh mesti lagi comel. hahaha...

    ReplyDelete
  17. biasalah tu ..
    adik beradik cemburu
    anak kak ati yg besar tu pun
    kekdg cakap pun ada unsur cemburu
    dgn adik yg kecik..hihi~

    ReplyDelete
  18. samalah kak, budak2 mmg kuat cemburunya, bukan bleh tgk mak ayah bg perhatian lebih kt adik2, kakak la paling terasa hehehe

    ReplyDelete
  19. anak2 memang mcm ni kan..

    kdg2 pun tak ingat dlm 1 hari ntah brp kali nak kena beritahu.. "ibu sayang semua.."

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...