Monday, February 07, 2011

Home » » Arif kena cucuk Hep B : 6 bulan

Arif kena cucuk Hep B : 6 bulan

Masih warming up. Belum dapat bertenet seawal biasa. 

Baru balik dari klinik untuk check perkembangan Arif 6 bulan.Hari ini dia kena cucuk Hep B pula. Sekali lagi dia selsema sejak beberapa hari lepas dan telinganya berair semula. Aduhai! Pening juga ni setiap kali selsema telinga berair.

Aku minta jumpa doktor sekali. Doktor pun kata sekali dah terkena, biasanya bila selsema telinga boleh berair semula. Hmm...dia cuma minta bersihkan selalu. 

Arif semakin aktif. Berat dia turun pulak. 5 bulan 6.45kg, ni 6 bulan 6.40kg. Orang lain naik, nko turun ye nak. Apa nak buat, dia memang semakin lasak sekarang. Habis semua kad2 atas meja doktor dia jatuhkan. tadi Stetoskop tu pun dia nak pegang. Ala-ala dia pulak nak jadi doktor :p.

Kena cucuk, menangisnya sekejap saja. Aku cuma risaukan telinganya itu. Tapi doktor kata jangan bimbang sangat. Sedari pagi sampai sekarang, telinganya ok saja, tidak berair seperti semalam. Harap2 dah oklah....

p/s: Aku letak semula banner HB dengan image baru tanpa promosi valentine sekali. Sudi-sudikanlah klik ye.

Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc?


~ يوس ~

22 comments:

  1. ala kak, susut sikit je tu...anak saya si adik lagi masalah...dah 2 tahun pun baru 11 kilo...huhu...

    ReplyDelete
  2. semoga anak kak yus cpt sembuh

    ReplyDelete
  3. ala kejap je tu susut,nanti dah mula mkn...naik la balik...rindu kak yus juga..rindu yana tak?hehe...

    ReplyDelete
  4. sian kene cucuk..harap2 xdemam..

    ReplyDelete
  5. org kata kalau baby ni susut berat badan sbb nak ringankan badan untuk pandai sesuatu.. alah sianya.. tentu dia tak selesa kan.. hidung & telinga sekali berair.. harap2 tak demam dan semoga cepat sembuh telinganya tu..

    ReplyDelete
  6. takpe... budak2 membesar camtuy la. kejap naik kejap turun beratnya.. aktif takpe doktor kata, jgn tak aktif..

    ReplyDelete
  7. Aniq punya appointment next week... berat dia last month 7.3 kgs...now rasa macam makin naik sebab makin antap badannya, lenguh dah nk berdukung selalu. Keluar layan kakak main depan rumah pon kena masukkan Aniq dalam pouch...

    ReplyDelete
  8. @wahida
    berat susut sikit takpe, yg penting dia sihat kan..

    ReplyDelete
  9. @ermayana a.k.a mrs mahzan
    harap2 begitulah.

    hehe...rindu semua teman2 blog. Belum berkesempatang bw semua ni..huhu

    ReplyDelete
  10. @sarah-najwan
    Hep B biasanya tak demam, harap2 baik2 saja

    ReplyDelete
  11. @Hanis Azla
    telinga berair tu yg yus risau tu kak...

    Tapi dia mmg baru nak pandai merangkak ni. Memang aktif si Arif ni

    ReplyDelete
  12. @MULAN
    ye kan kak mulan, kalau dia diam aje, lg risau kan

    ReplyDelete
  13. @Aku Ibu Muda
    wah bersemangat aniq. Anak2 akak mmg semua kecik comeyy je..huhu. yg 5 thn tu pun semua ingat baru 3 tahun..huhu

    ReplyDelete
  14. telinganya masih berair ke?huhu..cepat2 sembuh ye...

    ReplyDelete
  15. @Cma Shiema
    telinganya berair setiap kali dia selsema...huhu. Mcm hingus tu kuar dari telinga tau...kesian arif kan

    ReplyDelete
  16. kak yus.. rasanya tinga berair tu mmg klu selsema or batuk.. anak2 kak yus tak penah kena ek kat uk dulu.? sbb selalu jugak budak2 kat sini yg kena.. die panggil infection.. klu daniell ari tu die mmg sakit sangat 2-3 mlm.. smpi la kuar air mcm nanah tu.. doc cuma suh bg paracetamol or ibuprofen je.. pastu bila da abis kuar air tinga tu.. g jumpa balik wat earinng test..

    ReplyDelete
  17. odaijini arif comel..

    6.4 kg aje? bestnye dukung..kalau Muaz, dah lenguh2 dah tangan mama dia nih..hehe

    ReplyDelete
  18. @RuHiL
    anak2 yg lain tak pernah kena, Arif ni saja yg lain sikit. Sakit kuning teruk pun dia, telinga berair pun dia. Tapi lasaknya...huhu. Ligat si Arif ni, ni hidung dah bertanda sbb tertungus ke depan masa dia nak merangkak. Tu lah tak sabar sangat, semua mcm kelam kabut aje

    ReplyDelete
  19. @Umie
    tu le umie. Arif ni comel saja..huhu.

    Risau juga takut dia cinonet aje..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...