Wednesday, December 21, 2011

Home » , , » Perkembangan UV dan alexa ranking

Perkembangan UV dan alexa ranking

Selamat petang.
Sudah makan semua...
Baru dapat jengah blog aku ni, dari tadi bz.

Petang ini saja nak letak di sini perkembangan UV blog aku.
Ini sekadar rekod aku sendiri.
Untuk menambah semangat aku berblog pun ya juga.
Takut dia suram...hehe.

Entri pertama aku pasal UV bertarikh 10 Dec 2010.
Masa tu seronok sangat sebab kali pertama UV blog catat angka 111.
Kira paling tinggilah tu.

Dan kemudian UV blog ini makin meningkat dan berjaya capai 165 untuk kali pertama.
Aku buat entri mengenainya pada tarikh 6 Oct 2011.

Semalam, sekali lagi UV paling tinggi untuk blog kecik aku ini mencatat angka 268.
Dah kerap juga blog ini capai UV lebih 200, cuma semalam paling tinggi untuk angka 2 ratus di depan tu.

UV blog sepanjang minggu ini
Dan hari ini, walau aku baru nak update entri, UV blog sudah mencapai angka 140.
Kalau dulu, tak update nak capai 30 pun susah.
Lebih-lebih lagi hari minggu, jangan harap capai atas 20...huhu.

Terima kasih kepada yang sudi jengah blog kecik aku yang entah apa-apa ni.
Dan aku rasakan, TIPS SEO yang aku belajar dari Kakyong itu banyak membantu.

Tips yang mana?
Alah....Tips SEO : meta tag tajuk blog dan breadcrumb tu.
Sejak aku apply di blog ni, memang UV cantik berbanding dulu.
Sila jangan bandingkan dengan blog yang UV memang dah capai lebih 1000 sehari ya.
Aku ni baru nak merangkak dan faham pasal UV dan trafik ni...hehe

Alexa ranking pun bertambah baik.
Aku ingat pada hari aku baru letak meta tag dan breadcrumb tu, bertarikh 7 Dec 2011,
traffic rank blog ini di MY pada angka 14 ribu (tak ingat exact figure)
Hari ini dah semakin baik...

Moga akan semakin baik.
Tapi kalau nak semakin baik atau kekal kena ada banyak idea nak menulis.
Tapi aku dah kurang idea rasanya...huhu.
Nak BW pun dah makin tak sempat ....hmm

Teringat tips dari diana, berblog pun kena pasang target.
So, aku nak pasang target untuk capai UV 400 ke atas by June 2012.
Boleh ke ni??
Nanti dah sampai waktu akan aku catatkan di sini.
Tercapai ke tidak ya?
Chaiyok! Chaiyok!...

Nota kaki: Sekadar catitan untuk aku sendiri di kemudian hari. Harap tiada yang salah tafsir. Aku tahu, ramai yang lagi baik dari ini. Aku pun nak capai ke tahap itu :x.

p/s: hari ini SRD OS lagi sampai Jumaat. Ke JB pula. Tapi kami semua sepakat tak mahu ikut. Penatlah weh! Ikut  tapi tak kemana pun. Dok penat kemas beg dan punggah beg je. Apapun, di doakan cik abang aku selamat pergi dan kembali.

~ يوس ~

9 comments:

  1. assalam yus..tinggi tu yus..rasanya acik tak pernah sampai lagi.
    nanti nak cuba tengok jugak tips dari yong tu..

    ReplyDelete
  2. Tak pernah check rasanya huhuhu..
    qema pun dah tukar tajuk blog kat depan tu, ikut tip kak yong juga:)

    ReplyDelete
  3. salam..wahh..ikut sama teruja.. good luck..bagus ada target... buat apa pun mmg kena ada target..

    ReplyDelete
  4. tahniah..usaha tangga kejayaan

    ReplyDelete
  5. tahniah Yus..

    apa kata cer try tgk keyword pulak... ;) mesti ada n3 lama yg keyword mengena tu..

    ReplyDelete
  6. Chaiyok kak yus!!! Aju pon dpt naikkan uv pas apply tutor kak yus tu

    ReplyDelete
  7. @kakyong
    memang banyak mengena keyword entri lama kakyong. tq share info pasal meta tag dan breadcrumb tu..:)

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah, boleh capai target tu yus.. itulah, malas nak ikut hubby os kan yus.. terfikir juga nak ikut en.asben ke Kuching.. tp bila fikir nnt terperap aje kat bilik hotel sbb takut nak keluar sendiri, terus cancelled.. ddk rumah ajelah kami nmpknya..

    ReplyDelete
  9. @Hanis Azla
    kan hanis.

    Tanya husband, malam pun ada kerja, lagilah malas nak ikut. Kalau siang je, malam dpt gak jalan2...:)

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...