Wednesday, April 06, 2011

Home » , » Mee Rebus Johor

Mee Rebus Johor

Hari Sabtu minggu aku baru balik hospital tu SRD minta buat mee rebus. Aku pernah buat sekali aje dulu masa di UK. Ikut resepi Kak Aizah masa tu, memang sedaplah resepi dia. Tapi aku tak ingat resepinya macam mana?....huhu.

Seingat aku ada letak jintan semua, tapi serius memang tak ingat, sebab bila dah balik negara sendiri ni, semangat masak macam-macam tu kurang sikit sebab senang nak dapat di kedai kan....

Tapi bagi tidak menghampakan permintaan SRD, cari-carilah resepi di internet. Jumpa satu yang menarik di sini.

Aku malas nak salin resepinya di sini, tapi kalau korang pun malas nak terjah link yang aku beri tu, aku bawa terus link web  tersebut ke dalam blog aku ni...:D.


Silalah scroll link web di atas untuk lihat resepinya ya....

Dan hasil daripada resepi di atas, jadilah mee rebus aku seperti dalam gambar di bawah....:)

Mee rebus Johor (macam terpekat sangat kuahnya)
Rasa boleh tahan. Tapi aku rasa resepi kak Aizah tu memang lagi sedap. Nantilah kena cari dia di fb ni minta resepi balik, tapi dia tak masuk fb, anak dia saja..huhu.

Bila sebut nama Kak Aizah, tiba-tiba teringat zaman kerja di ProCo, Sheffield dulu.

~ يوس ~

19 comments:

  1. lama qema tak makan mee rebus ni,
    sedap tu letak cili byk2, hirup time panas2 fuh terangkat hehe

    ReplyDelete
  2. ini satu lg...masakan yg mengiurkan aku......hohohohohoho...

    terus kelaparan dibuatnya....pos sini sikit boleh?

    ReplyDelete
  3. mee rebus kalu lagi pekat lagi sedap ek...

    ReplyDelete
  4. akak, sedapnye...wah saya terliur tgk mee rebus akak ni..

    ReplyDelete
  5. mee rebus ni peberet en somi...
    2 pinggan pun boleh jer dia..

    ReplyDelete
  6. kak yus wat kita teringin la..kat kl ni ada satu tpt mi rebus sedap..x pnh try lg wat sdiri

    ReplyDelete
  7. asslamualaikum

    mee rebus tu kuahnya nmpk pekat kan.... mcm kat kedai je =)


    kita suka mkn laksa ~

    ReplyDelete
  8. dah terliur ni.. alamak.. he..he..

    ReplyDelete
  9. mee rebussss...antara mknn pebret cma...nyum2..
    tgk je dah sedap..nk juga...

    ReplyDelete
  10. eh yus mana pulak perginya komen akak tadi.
    mee rebus akak tak pernah buat..tapi kalau mee bandung dan mee kari biasa buat.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum..
    tak pernah pun buat mee rebus. bila le nak merajinkan diri.

    ReplyDelete
  12. Alamak... kak Yus ni bagi orang meleleh ayor lior je la. ^_^

    ReplyDelete
  13. salam yus..wah..mee rebus kita hari ni..dah mula buat suri terliur ni..tq kongsi resipi,,insya allah ada kerajinan leh cuba pulak

    ReplyDelete
  14. tak pernah makan lah mee rebus ni ... kat sini takde yg jual .. nak kena buatlah nampak gayanya.. terliur tgk kak yus punya mee rebus

    ReplyDelete
  15. masa duduk johor dulu saya pernah tolong kawan jual mee rebus..
    tapi mee rebus dia tak sedap..
    sejak tu terus tak minat mee rebus..
    hehhe

    ReplyDelete
  16. yg klate lagu lain..
    siap buh serbuk kacang..kalu rajinlah..

    tapi cara buatnya..mmg simple..bhn2 pom sama..

    ReplyDelete
  17. wah2 sedappp nie .. dah lama x makan .. selalu akak makan bila balik kg di muar .. memang mantops lah :)

    ReplyDelete
  18. sedapnya mee rebus johor.....klu Nurul kat sarawak mee rebus nie lbh kurang mcm mee jawa.....
    nak tag....
    http://norintan-mamachia.blogspot.com/2011/04/jom-joint-mamachia-1st-give-away.html

    ReplyDelete
  19. feveret hb tuh ;D tp blum pnah buat sndiri lg...bli je huhuY_Y

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...