Friday, April 01, 2011

Home » , » Kata Kunci

Kata Kunci

Hari ini masuk blog kakngah. Entri dia lima belas lagi buat aku pun sibuk-sibuklah semak kata kunci di akaun nuffnang aku. Jarang-jarang juga aku tengok kata kunci yang orang cari hingga membuatkan mereka sampai ke blog aku ni. Bila aku semak.....

Ada 15 belas jugalah. Seronok pulak sebab sama jumlahnya dengan kata kunci blog kakngah....:). Al-maklum follower blog kakngah dah hampir 2800, aku punya belum pun sampai 150.

Ada satu yang buat aku tertawa. Medan ikan bakar wak josh....:))

Kat manalah medan ikan bakar wak josh ni ya? Aku sendiri tak pernah sampai, macam manalah boleh pergi ke blog aku bila ada yang cari tempat ni.

Apa pun aku tahu kini, kalau menulis di blog biarlah guna perkataan yang betul. Tak perlu guna singkatan, jadi bila ada yang mencari sesuatu, mereka mungkin akan ke blog kita. Bolehlah tingkatkan trafik kan. Apa mereka panggil tu, SEO? Entahlah, aku pun bukan pandai sangat, tahu-tahu gitu saja.

Alhamdulillah juga, semua kata kunci yang baik-baik saja masuk blog ini. Takdelah yang pelik-pelik...:x

~ يوس ~

18 comments:

  1. kat blog akak byk kata:
    koleksi pinggan mangkuk..hhee

    yg pelik2 pom xdak..

    ReplyDelete
  2. kat blog amy lebih kepada sazzy falak je..

    ReplyDelete
  3. haa SEO tu ler...bagus guna huruf betul baru dapat keyword kan..

    http://puanbee.com

    ReplyDelete
  4. salam yus..wah banyak nya yus..suri rasanya dua je kot hehe..

    ReplyDelete
  5. blog saya setiap hari ada je org duk cari citer pasal Bandung..
    yg bukan2 bun byk...hahahah!!

    ReplyDelete
  6. eh cane nk tahu ek? ajar yuss tq

    ReplyDelete
  7. Betul kak, yg penting SEO.. MJ pun dah jarang guna short form especially tajuk ha.. penting tu..heheee... Belajar dari Otai gak..:)

    ReplyDelete
  8. Yus... akak tak tengok lagi kata kunci blog akak ade tak yang pelik2...hehehe

    Katakunci ni memainkan peranan penting jugak ye...

    ReplyDelete
  9. @sarah-najwan
    Oh! Akak banyak citer pasal pinggan mangkuk ke?

    Ke cerita yang hari tu, mesti mereka yg sampai nak tgk pinggan mangkuk di blog akak kecewa...hhihi

    ReplyDelete
  10. @Amy Syaquena
    kalau ada tulis nama artis, mmg ramai yg cari kan..:)

    ReplyDelete
  11. @Puanbee
    hehe..belajar dari Bee gak ni..:)

    ReplyDelete
  12. @wahida
    yelah, pengalaman wahida ke Bandung mmg berharga tu, ramai nak tahu..:)

    ReplyDelete
  13. @Farra
    Farra, kalau pada akaun nuffnang Farra tu, cari keywords, bahagian tepi kiri, klik situ, nanti keluarlah..:)

    ReplyDelete
  14. @Myra Jay
    betul2, belajar dari yang lebih tahu kan..:)

    ReplyDelete
  15. @bunga
    SEO tu tak silap Search Engine Optimization, eh ya ke? Yang O tu kurang pasti lah..haha

    ReplyDelete
  16. @aNIe
    baguslah kak takde yg pelik2...

    kadang tu takut yang bukan2 je mereka cari ni, pegi ke blog kita pulak, tu yg pelik tu...hehe

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...