Monday, April 04, 2011

Home » , » Aku ingatkan aku dah boleh memandu semula, tetapi sebenarnya tidak!!!!! :(

Aku ingatkan aku dah boleh memandu semula, tetapi sebenarnya tidak!!!!! :(

Salam semua......

Baru tadi aku seronok bermata enam kan. Aku juga ada cakap hari ini baru aku memandu semula setelah sekian lama berehat kan. 

Aku ingatkan aku dah bolehlah nak memandu tu, lagipun dekat saja sekolah Abid dari rumah. Tetapi sebenarnya tidak!!!!!!

Aku berlanggar lagi. Kali ini berlanggar dengan tembok depan rumah....:(.

Memang 'judgement' aku masih kurang tepat rasanya. Mata kiri masih kabur.

Paling kesian Arif. Melalak sakan dia. Tayar belakang  kereta aku sebelah kiri meletup nko!!! Memang kuat bunyinya. AKu sendiri terperanjat. Mengucap panjang aku. Astaghfirullahalazim.....

Makanya, hari ini aku tahu, aku masih belum boleh memandu. Walaupun kereta aku kereta auto, tak boleh juga. Dah selalu, hari-hari dulu parking kereta elok je depan rumah tu, kenapa hari ini 'judgement' aku salah. Sah! Mata aku memang tak nampak.

Korang nak tengok tak tayar kereta aku yang meletup tadi.

Kawasan yang aku bulatkan merah tu pecah! Kuat meletup nya tau!...

Inilah tembok yang aku langgar, pecah terus.
Nasib baik tadi ke klinik untuk check-up Arif, aku tak bawa kereta. Jauh sikit, jadi aku tak berani lagi. SRD hantar, kalau tidak....

Ini sebenarnya peringatan untuk aku, aku masih belum boleh memandu semula!! Alhamdulillah, hanya tayar yang meletup, kalau ku turutkan juga hati lagi, apa pun boleh berlaku. Malang tidak berbau kan.


~ يوس ~

24 comments:

  1. MasyaAllah, Kak Yus...
    Nape boleh jadi mcm tu,kak?akak xleh bawak keta lagi tu..bhya tu utk akak n anak2..Dah sembuh betul2,baru bawak keta,k..Nasib baik xde pape..

    Semoga Allah swt melindungi akak dan keluarga dari sebarang bencana..amin..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah selamat...akak nk tanye alexa ranking yg kat bwh tu nk apply mcm kat blog akak camane?

    ReplyDelete
  3. ya allah kak nasib x ape-ape...syukur semua ok..

    ReplyDelete
  4. Akak! Hati2 la yw. Sama kes kita dulu la langgar tembok mcm akak ni. Meletup tayar, sib baik depan rumah je. Huhu.. Malang x berbau ye. Rehat dulu kak, susah dulu senang kemudian. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  5. Sib baik uols selamat
    Lom sembuh abeh tu...bahaya memandu..
    Jgn lg la yus, langgar org lg susah..take care

    ReplyDelete
  6. Hati hati yus........ tunggu betul2 ok laaaa baru memandu.. kena mandu tempat lapang dulu dan kalau nak pandu kat jalan sibuk kena dengan Din dulu kot. Insyallah tak lama lagi ok laaaaa...

    ReplyDelete
  7. nasib baik xde pape..tggu la lama2 sket ye...

    ReplyDelete
  8. nasib lg tak da pa2..klu mcm 2 memang tak leh lg la tu...hrp besabar dgn dugaan ini ye...

    ReplyDelete
  9. lah teruknye mata tu kenapa yer sampai tk boleh memandu !!

    ReplyDelete
  10. Syukur takde pape berlaku... harap semuanya ok. Banyakkan bersabar. InsyaAllah nanti bile dah sembuh, semuanya kembali seperti biasa.

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah tak berlaku ape2..nasib baik tayar jer...

    sabar ye...nnt bile sembuh sepenuhnye boleh la bawak kete semula ye...

    ReplyDelete
  12. Ya Allah yus.. nasib baik tak apa2.. takpelah, klu perlu minta tolong org dulu.. jgn bahayakan keselamatan diri dan anak2.. InsyaAllah, ramai yg boleh faham dan sedia membantu..

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah Yus takde apa2 yang tak diingini berlaku... rasanya Yus kena berehat lagik... biarlah betul2 sembuh...hati2 Yus...

    ReplyDelete
  14. salam yus..alhamdulillah tak jadi apa2 kat yus n anak..,,yus elak dulu dari memandu..agak 'bahaya' skit rasanya..

    ReplyDelete
  15. Nasib baik xde apa2.....x pyhlah Yus bawa keta dulu....tunggu betul2 sembuh....anak2 gi sklh 2 hubby x dpt tlg htrkan ke?

    ReplyDelete
  16. seb baik xde apa2 hal berlaku
    xpyh bawa kete lagi yus..

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah yus selamat .
    sabar dulu yus..dah betul2 nampak nanti baru memandu.

    ReplyDelete
  18. allahuakbar..sib bek akak ngan abid x de pape..tyr je yg pecah..
    alhamdulillah semua selamat..so..adelah lebih baik jgn memandu lagi kak..bahaya tu..
    take care..

    ReplyDelete
  19. Syukur YUS, tiada yang trajis.

    Semoga selepas ini lebih berhati-hati. Risau tengok sampai meletup camtu.

    ReplyDelete
  20. Allah kak..alhamdulillah takde yg cedera. takpe la kak..mata dah betul2 sembuh nanti akak blh drive semula. jgn sedih2 ye :)

    ReplyDelete
  21. kak, berehat dari memandu dulu kak, alhamdulillah akak & anak tak apa2..

    ReplyDelete
  22. kak, masa akak ckp akak nak drive semlm, hati saya mmg dah berdetik...akak ni dah boleh drive ke? sekali jadi plak kes mcm ni...adeh la...

    kak, sebenarnya mata akak kena rehat lebih lama lagi..nasib tayar keta je bocor, kalau apa2 jadi kat akak dan arif mcm mana?

    akak take care tau, jgn degil, jgn drive!!

    ReplyDelete
  23. huhu...since tsunami kerja melanda ni dah byk ketinggalan story kak yus...kena belek2 semula ni...

    last yg wani sempat follow..akak ada masalah penglihatan tu. tak tau plak smpai dah buat operation

    btw, rehat byk2 ye kak...

    ReplyDelete
  24. Syukur kak Yus dan Arif tak apa-apa. Tunggu at least 6 bulan la kak, baru pegang stering tu balik. Take care kak Yus!

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...