Thursday, March 03, 2011

Home » , » Aku yang degil!!! (^_^)

Aku yang degil!!! (^_^)

image ehsan google (lupa ambil dari mana tadi..:D
Ye! Ye! Aku tahu aku ni degil. Tak boleh nak lepas dari pc ni. Mesti nak juga tengok pc ni sekejap pun jadilah dalam sehari. (nasib baik pc dengan monitor 17 in kalau lappy yg kecik lagilah kan)

Tapi semalam, aku tengok lama sangat kot. Walaupun tidak lagi buat 2 entri sehari seperti selalu, banyak juga blog rakan-rakan yang aku terjah. Lepas tu sibuk lagi masuk GA dan Contest. Akibatnya kepala aku sakit teruk semalam.

Tak tahu kenapa memang pening kepala petang semalam. Rasa nak pitam pun ada. Berdenyut-denyut rasa di kepala dan  mata.

Sebenarnya ini bukan kali pertama. Sebelum-sebelum ni pun pernah juga berlaku. Tapi sebelum ini, aku tak pernah tahu aku ada retinal detachement kat mata ni kan. So, aku ingat biasalah penat atau lama sangat depan pc. Ini dah tahu pun aku buat degil juga!  Masih nak bertenet dengan pc ni lama-lama...huhu.

SRD balik aku pun mengadu dekat dia sakit kepala, mata rasa berdenyut. Apa lagi, kena bisinglah kan. Dia tahu mesti aku mengadap pc lama kan. Tapi tulah, tak bolehlah kalau tak tengok blog atau BW sehari. Rasa kurang aje....huhu.Tak seronok kalau tak baca cerita dari kawan-kawan blog semua. (dah cuba kurangkan ni untuk kebaikan diri sendiri)

Korang pun janganlah marah aku ye! Nasihat je takpe..:D.

Aku dah tak on pc malam. Pukul 6 je memang aku dah tutup pc ni, sebab kalau terbuka, memang aku akan menyelit juga walaupun sekejap. Macam ada magnet kat depan pc ni suruh aku tengok dia je...:)). Macam mana ye? Tapi semua kerja aku kat rumah ni beres tau! Kalau tak selesai, kesian pulak anak-anak dan suami kesayangan aku tu kan.

Oh ya! Ramai yang suka entri semalam ye. Aku rasa bukan korang suka entrinya, tapi suka lihat telatah Arif dalam klip video tu kan. Arif sendiri suka tengok keletah dia tau.....Aku pula suka baca komen yang di tinggalkan dari semua. Riang sikit rasa hati, hilang sikit perasaan takut aku. (Nanti dah dekat hari operation mesti perasaan takut tu lagi kuat)

Tapi kan, yang buat aku lebih terharu ada pula yang buat satu entri khas mengatakan dia suka entri bertajuk Bola itu aku yang punya! tu. Terima kasih kepada MuMMy CHoMell yang suka pada entri itu ye. Siap buat entri lagi di blognya, makanya secara tak sengaja promote blog aku juga kepada pembaca blognya:).

Eh! MuMMy CHoMell ada buat contest menarik tau! Siapa nak join bolehlah ke blog dia ye. Aku dah join dah...hehe.


~ يوس ~

17 comments:

  1. berehat ye...untuk kesihatan jugak..

    tapi tu la..bile dah terjebak ade blog ni..mmg susah hati bile tak bukak PC ni...

    jiwa kacau dibuatnye...

    ReplyDelete
  2. dia suh rehat byk2 yus..nak2 tang mata tu..

    pasni da operate dan kembali sihat..bole hadap lama2..mcm biasa..

    ReplyDelete
  3. niesz pun, kalau dah duduk depan lappy ni mcm ade magnet..susah btul nk stop..ehe..

    ReplyDelete
  4. haha.. tau xpe kak yus. mmg susah nak stop tengok lp ni. sabar la ye kak. nnti dah sihat boleh la bw lagi. bagus jugak buat jadual on off komp tu. hihi..

    ReplyDelete
  5. tu bkn degil...tu tegarrrr kak.. he3....apepun plz take care ye sis..

    p/s-cma da ngk video tu..he3..nakal sungguh...usik mengusik..

    ReplyDelete
  6. biasa la tu kak,rasa dlm kepala cam nak muntahan ape je yg dh dikarang2...nanti if akak boring tk boleh on pc...akak sruh yg sulung tu catat cerita akak dr hari selepas operate..nanti dh sembuh akak leh la cerita...ape2pun take care...jaga kesihatan diri n keluarga

    ReplyDelete
  7. kak yus...nk meluah perasaan nie...sy pki HP mini tau so iklan nuffnang akak tu kuar kt entry so sy xleh nk baca ape akak tulih huhu

    ReplyDelete
  8. akak rehat banyak tau....jue pun sama kalau mengadaplappy lama2 jap lagi pening sampai rasa nak muntah tapi nak buat camana kerja mengadap komputer hari2.....

    ReplyDelete
  9. Bila dah addict gitu laaa yer..i also got problem with my eye..pi kedai mata depa suh i refer pakar, sampai skang i tangguh2kan ..huhuhuh..my hb setiap hari duk bebel...insyaAllah next week i pi laaa hehehe..meantime ni i duk pakai permata hijrah tu, ramai kata ok, cuba jer laaa

    ReplyDelete
  10. mmg bloging ni dah jadi mcm
    berhantu...
    mesti gak nak tgk kan...

    takpe yus..sebentar je
    lepas pulih nanti..boleh meronda balik

    ReplyDelete
  11. oooo...degil ye...mai sini nak pulas telinga tu...hamboi...

    kesihatan kena jaga...tak pa rehatkan diri dulu...bila dah sihat tak pa nk BW pun...tapi btoi la kt yus klu 1hari tak tngk blog kwn2 memang tak sah...kakD pun sama..hhohohohoho..

    ReplyDelete
  12. hahaha,sy pun samala kak yus..sari xbukak belog, rs cam xbest je..wlupun xupdate,tp mesti nak bace gak org lain punyekan..btw,akak take care ye..jgn lama2 sgt mngadap pc tuh..kesihatan diutamakan tau..ni kat ats tu dah ade 1 lg entry baru nmpk..hehehe

    ReplyDelete
  13. Itu bukan lagi kes degil tu, udah macam kes ketagih... hehehehe

    ReplyDelete
  14. @ida
    ida, baik cepat pegi pakar. Takut jd macam saya ni, dulu dah perasan juga, tp tangguh, tangguh, tu yg kena operate nnti ni..huhu.

    Permata hijrah saya pun pernah cuba, tp di marah oleh doktor.

    Terus stop..huhu

    ReplyDelete
  15. SAYA ADA FACEBOOK.. TAPI KURENG SKIT.. LAYAN BLOG AJE.. :)

    ReplyDelete
  16. Yati pun sama macam Kak Yus. Kalau sehari tak online, tak senang duduk. Tapi kalau cuti lama dari online, malas pula nak buka internet balik. Hehhe..
    Kak Yus take care ya!

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...