My other Blog

Monday, February 13, 2012

Home » » Sakit belikat belakang | Sindrom bahu lenguh

Sakit belikat belakang | Sindrom bahu lenguh

Seharian aku menahan sakit bahagian belikat belakang dan bahu yang lenguh.
Semua berpunca pagi tadi, rak almari baju Abid yang jatuh.
Aku cuba angkat dan betulkan, terus sakit bahagian belakang.
Sampai sekarang masih terasa kesakitannya.

Dah minta Alia picit dan  pijak-pijak bahagian belakang.
Dah minta Aqil melompat sambil tekan bahu aku ni.
Dah suruh Alia sapu minyak Wak Dakam seluruh bahu dan badan...
Semua tak berkesan nampaknya.

Petang ni adalah rasa kurang sikit.
Cari-cari info pasal sakit belikang belakang,
jumpa pula blog bercerita pasal sindrom bahu lenguh.
Dari pembacaan aku di situ,
sekiranya rawatan konservatif untuk sindrom ini tidak mendatangkan hasil,
pesakit boleh di bedah untuk merawatnya.

Serius???
Tak sangka pula boleh membawa kepada pembedahan.
Takut pulak...huhu.

Apa cara lain untuk aku kurangkan rasa sakit ni ya?

Sms SRD mengadu manja pasal sakit belakang aku ni.
Jawapan yang di terima buat sakit belakang aku hilang ni seketika.

Dah cuba gerakkan depan belakang?..bongkok2 badan?...Nanti abang picit eehh...

Hihi.......ok senyum aku, walau muka suami belum nampak lagi ni.
Seharian penat di ofis, masih tetap cuba yang terbaik buat isteri dia ni kan.
Kalau ada orang tersayang yang picitkan mesti cepat baik kan....:p


~ يوس ~

15 comments:

  1. baiknya SRD..confirm baik la sakit tu kak..:) Take care kak..

    ReplyDelete
  2. tul tapi sy slalu elak klau hubby kata nk urut sbb kederat lelaki lembut2 dia tetap terasa juga

    ReplyDelete
  3. kak ada gak suami..
    cheqna tak de huhuhuhu..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum,
    Opsssss! untungnya badan walaupun sedang sakit badan... ;)

    ReplyDelete
  5. So sweet kak!! Sakit belikat mmg sakit kan kak, klu saya msti makan ubat tahan sakit Dan vitamin urat, Kat farmasi Ada kak, moga cpt lega ye kak

    ReplyDelete
  6. assalam yus..harap cepat baik..bila dengar pembedahan memang rasa takut kan.

    ReplyDelete
  7. ala...siannya akak...takpa dtg tukang urut akak tu, masti cepat hilang sakitnya..(^_^)

    ReplyDelete
  8. macam terbayang2 je senyuman yus..
    -kalau mak surikan yus,,tak bagi anak2 pijak tu kalau sakit gitu,,takut jd lg teruk katanya

    ReplyDelete
  9. tampal SALONPAS yus... (^_^)
    kita lenguh bahu dan tangan juga... ~

    ReplyDelete
  10. ooo macam tu ya.. saya pun selalu saja sakit2 belakang akhir2 ni... wahh, risaunya kalau sampai tahap nak kena bedah... huhu.. muda2 lagi dah kena...

    Selamat pagi akak Yus sekeluarga

    ReplyDelete
  11. hikhikhik... :)
    semoga cepat sembuh kak :)

    ReplyDelete
  12. Mesti kurang sikit sakit belakang Yus tu bila SRD mesej camtu....oh ya Nurul x tahu maksud nama suami Yus,SRD?

    ReplyDelete
  13. Dapat msg gitu, hilang sikit sakit tu kan kak hehe..qema pun sekarang ni lenguh2 badan, kena amik lbh kalsium gamaknya ni:)

    ReplyDelete
  14. memang sakit sesangat kalau gitu.. maalumler badan kitani kena manja lebih sikit kot...

    ReplyDelete
  15. yus,

    akak pun sakit2 badan sbb 2 hari demam selsema....belakang area belikat pun sakit...kebetulan g klinik pagi tadi ada kerusi rest n go Gintell tu kat luar klinik, masuk 2 hengget dapatla berurut selama 6 minit......mmg sedappppp dan legaaaaaaaaa

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...