Wednesday, February 08, 2012

Home » » Mencuba resepi Tart Mini Buah Peach

Mencuba resepi Tart Mini Buah Peach

Salam semua....

Agak lama blog aku ni bersawang kan.
Malas betul nak tengok blog.
Akibatnya, BE yang satu pun dah jadi ME.
Tulah saper suruh tak merajinkan diri kan....huhu.

Bila tak tengok blog, aku rasa badan lagi letih.
Macam-macam aku nak buat.
Kerja di rumah ni pula tak pernah habis kan.
Lepas satu - satu yang perlu perhatian kita.

Dalam letih-letih tu, ada hati juga nak mencuba resepi baru.
Sebenarnya cuti Maulidur Rasul hari tu balik Muar.
My sil buat pula tartlet buah peach yang sedap itu.
Masa dia buat aku tak tengok, sebab sibuk tidurkan Arif yang demam,
akhirnya aku pun tertidur sekali....huhu.
Bila bangun dah siap pun tart buahnya, sedap pula tu!

Balik rumah sendiri, mulalah sibuk nak buat.
Semalam aku memulakan operasi.
Tak salin pun resepi dari my sil, google sendiri ajelah.
Jumpalah resepi Tart Mini Buah Peach ini.
Cari-cari bahan, aku pun mencubanya.
Hasilnya......

tart mini buah peach aku!
Rupa macam tak menarik.
Aku tak pandai nak buat pastri dia.
Ada tebal ada nipis, al-maklum takde acuan tart yang macam tu.
Pakai tekan-tekan sendiri je, hehe.
Tapi rasa, ok alhamdulillah...
Bagi aku sedap.
Cuma kena beli acuan tart ni, kalau tak buruk lah rupa dia....huhu.

Ana!!! Akak dah buat juga...hihi.

~ يوس ~

14 comments:

  1. kak, ni memang kena cari bekas pastri dia, baru cantik sikit, tapi saya tetap nak puji, akak rajin dan berani buat..kalau saya, ermmm..padahal mak saya memang rajin buat cheese tart ni..huhu

    ReplyDelete
  2. kak yus... nak rasa seketul boleh? izan suka tartlet buah2an. kalau kakak izan pandailah buat sbb dia mmg ada kedai kek. izan ni reti makan je. nak buat sendiri takut tak jadi...

    ReplyDelete
  3. tak de acuan pun yus boleh buat.kalau saya tak de acuan tu la alasan paling utama saya tak nak buat.dasar pemalas..kan?/muahaahah

    ReplyDelete
  4. uii..menjadi la tu yus..mesti sedap kan..kita nak try jugak la..aritu kita dah buat cheese tart..nak try yg ni la plk nanti..

    ReplyDelete
  5. tgk yus buat teringin pulak nak membuatnya, tapi tak sure budak2 ni mkn tidak, tu yg jd lemah je semangat nak try :(

    ReplyDelete
  6. jeles tul dengan orang yang rajin buat buat biskut , kuih muih dan masak sedap sedap nie

    ReplyDelete
  7. Percubaan pertama sebab tak sabar dah nak tunggu acuan dan telanjur sedang rajin kan Yus... yg penting rasa tip-top. Nanti bila dah ada acuan kalau mood tak ada pun tak menjadi...

    Kakak tengok ok je kuih tu... hihi... sebab kakak jenis tak pandai membaking Yus...

    ReplyDelete
  8. wah kak yus, siap buat tart lagi, pasni blh beli acuan tart confirm lagi cun..sedap tu yang penting:)

    ReplyDelete
  9. pandainya sis buat...
    tart2 ni mmg feveret sy..hiks

    ReplyDelete
  10. assalam yus..seronok ye yus..percubaan pertama terus berjaya..

    ReplyDelete
  11. rajinyeee yus ..
    bagus nie menjadi dan nampak menarik ;)

    ReplyDelete
  12. terror lah k.yus first time buat dah jadi..yana belajr apam polka dot sampai 3 kali jugak baru jadi..hehe..tangan kayu..

    ReplyDelete
  13. salam kak yus..
    hehe..samelah kite..bersawang sudah blog ni..


    wah..lama cuti..
    pandai kak yus buat tart..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...