Saturday, September 24, 2011

Home » » Kali pertama....

Kali pertama....

Setiap sesuatu bila kali pertama berlaku pasti membawa hati kita kepada perasaan yang berdebar-debar, tak tenteram.

Cuba senaraikan??

  • Kali pertama masuk sekolah
  • Kali pertama masuk sekolah menengah..(???)
  • Kali pertama masuk universiti
  • Kali pertama ke oversea
  • Kali pertama melancong
  • Kali pertama jatuh cinta
  • Kali pertama naik pelamin..(kedua ketiga, berdebar juga kot...saper ada pengalaman??..haha)
  • Kali pertama dapat anak
  • Kali pertama anak merangkak
  • Kali pertama anak berjalan
  • Kali pertama anak masuk sekolah

Apa motif ni???

Sebenarnya kesinambungan dari entri semalam ni.
Kali pertama anak minta izin nak ikut kawannya main bola di padang yang agak jauh dari rumah.
Tetap rasa debarannya dan hati tak tenteram....hihi.
Apa pun, semuanya selamat..alhamdulillah.

Cerita Aqil main bola...

" Aqil dapat jaringkan gol ibu!!! Betul!! Ibu tak percaya!
"Bu, ada abang tingkatan 2 tu kata, terrer juga si Bekham ni"
"Baju Aqil pakai ni tulis nama Bekham ya ibu?"
"Beckham tu saper bu??"

Hahaha...nilah, baju tu ibu yang belikan, tapi anak tak tahu pun siapa Beckham.
Dah lama pun beli, 5 tahun lepas kot...

Oklah tu Aqil, ibu pun tumpang semangat dan gembira.
Lain kali boleh pergi main lagi ya!!

~ يوس ~

26 comments:

  1. Kali pertama pegang duit sndiri selepas kerja...paling suka...tak tau nak kata apa....

    Kalau anak hilang dri pndangan walau pun pergi main sekjap..tetap bmbang dan risau..

    ReplyDelete
  2. Kali pertama drive ke opis di PJ pakai kete manual pehhhhh mengerikan hihihi... Terernya aqil baru lega hati Ibu

    ReplyDelete
  3. mmg mendebarkan kalo pasal anak2 kan....

    ReplyDelete
  4. yus..walapun dah izinkan aqil pergi lagi..tapi ibu tetap jugak berdebar dan risau nanti tu..betul..he he

    ReplyDelete
  5. lepas ni bertambah smgt la Aqil main bola...yg penting sbb ibu dia dah percayakan dia..hehe

    ReplyDelete
  6. hehe...semua kali pertama tu akan sye rase nnti...

    ReplyDelete
  7. @MulutPayau
    betul2. Rasa masa tu, tak sangka dapat duit dari hasil titik peluh sendiri kan kak..

    hehe, tulah, sampai anak besar pun serupa rasanya ya..

    ReplyDelete
  8. @ajumohit
    sebut pasal kete manual, akak pun teringat, kali pertama masuk kerja di JB dulu pakai kete manual sampai terhenti tengah jalan, semua orang 'hon'..huhu

    ReplyDelete
  9. @~aSHa~
    itulah asha, takut je kalau pasal anak2 kan, lagi2 zaman skrg ni mcm2 boleh jadi

    ReplyDelete
  10. @Acik Erna
    hehe..betul, betul, betul..tapi kurang sikir debarnya kot kak

    ReplyDelete
  11. @exora
    kita memang perlu percaya dengan anak2 supaya mereka boleh berdikari kan kak

    ReplyDelete
  12. @♥cmª shIemª♥
    bila tiba saat itu, cma pasti tahu apa rasanya..:)

    ReplyDelete
  13. Pengalaman pertama tapi manis. apapun tentulah akan ada pemerhatian juga selepas ni..

    Moga dia menjadi seorang pemain bola sepak yang berjaya nanti.

    ReplyDelete
  14. mmg benda kali pertama banyak yg mendebarkan..tapiyus..tunggu masa nk bersalin dah kali kedua ketiga pun still berdebar2 lagi jugak huhu..
    selalu baca pengalaman kawan2 dgn anak yang semakin membesar..buat suri tak sabar nak lalui saat2 tu

    ReplyDelete
  15. betul la kak..kali pertama..saya paling berdebar kali pertama nak bersalin..tapi kali kedua pun sama gak..tak taulah kali ketiga ada ke takde..hihi..

    ReplyDelete
  16. Salam yus..
    Akak yang paling akak berdebar...bila nak bersalin...memang berdebar sangat...hari ke hari menunggu...sebab tu akak sanggup 3 orang aje...he..he..

    ReplyDelete
  17. saya pun rasa berdebar..kali pertama nak bersalin anak pertama..huhu tp kena set pada diri kena kuat...

    ReplyDelete
  18. Anak-anak biasanya mempunyai keyakinan diri yang tinggi, tapi ibu le yang risau lebih-lebih, kadang-kadang takade apa pun sebenarnya..

    ReplyDelete
  19. saya pulak berdebar bila kali pertama masuk tempat keje baru..risau tak dpt sesuaikan diri ngan keadaan sekeliling...

    wah...aqil hebatla...teruskan usaha yer..mana tau, boleh jadik pemain bola sepak profesional satu hari nnt...

    ReplyDelete
  20. yang kali pertama tu buat berdebar2 rasanya.. betul ke.. ok ke.. selamat ke..

    macam ai.. anak2 merengek nak main kat padang permainan selang satu block dari rumah ai.. ai siap temankan.. punyalah risau.. tapi sekarang.. bukan tak kisah cuma takdelah risau sangat sebab ada kakak2 yang lagi besar temankan dorang.. ;)

    ReplyDelete
  21. mana tau arif leh jd beckham malaysia suatu ari nti.. amin..

    ReplyDelete
  22. paling excited masa tgk muka anak kali pertama..

    kadang2 kena percaya gak kat anak2 tapi tu la kan zmn sekarang bahayanya byk.

    ReplyDelete
  23. Yang pertama kali tu semuanya berdebarkan....

    Lepas nie bolehlah lg Aqil main bola.

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...