Thursday, July 08, 2010

Home » » Perut semakin menegang dan keras....

Perut semakin menegang dan keras....

Aku puasa lagi hari ini. 
Yang tak tahannya, perut ni menegang dan mengeras dari tadi. 
Kat bahagian bawah tu dah mencucuk-cucuk rasa. 
Bila berdiri jer sakit rasa.
 *
*
Ya Allah, moga aku dapat habiskan puasa ini.
Tinggal sedikit saja masa lagi....
Bukan sedari awal tak nak ganti puasa. 
Tapi tulah, sebelum tahu peknen tak ganti..huhu.
Bila dah peknen, cuba puasa asyik tak boleh aje.
Padahal anak2 yang terdahulu, semuanya aku melalui bulan puasa.
Boleh pula aku puasa dengan mudah.
 *
*
Kali ini ujian dariNya lebih sedikit...
Setiap kali cuba puasa, memang kepala terus pusing, lepas tu muntah2..
Terpaksalah aku berbuka..
Tapi aku nak ganti juga puasa aku tu...
Bila dah hujung2 ni, nampak seperti dah kurang mual...
Sudah 2 hari....
Cuma perut saja yang asyik menegang dan mengeras...
*
*
Sabar ye sayang....
Orang kata, kalau puasa time peknen, anak akan lebih kuat dan cekal...
Bantu ibu habiskan puasa ganti yang tinggal sikit ini...Aminn


Kejap lagi nak masak ini...(pic ehsan mr google)
 *
*
Semua dah aku siapkan, tinggal nak tumis aje.
Tambahan untuk asam rebus bendi + kacang panjang tghari tadi...(lauk utk bebudak tu)
Malas sungguh aku hari ini......perut masih mengeras ni...aduhh!! Sabar!

~ يوس ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...