Wednesday, May 27, 2009

Home » » Streamyx problem...

Streamyx problem...

Sejak pindah ke rumah baru nih, streamyx memang selalu buat masalah. Boleh di katakan setiap hari ada saja masalahnya. Masalah utama aku tak boleh nak online streamyx setiap kali pc di buka. Pc aku ni terpaksa di 'restart' berulang kali sebelum line streamyx boleh sangkut dan berjaya terus online. Selang dua tiga hari mesti aku buat report di line 100 tuh. Sampai aku sendiri naik bosan. Masalah tetap sama.

Ada sekali tuh, ada ker dia kata network aku yang dah corrupted. Kena tukar. Adeh!! sakit hati jer jawapan. Tecnician datang, tapi dia kata takde apa-apa. Nih tecnician yang mudalah. Lepas tuh dia pesan kat aku mungkin sebab anak selalu main game. Cuba jangan kasi anak main game semalam katanya. Lepas tuh call dia semula. Bila aku kata, masalah tetap sama walaupun anak tak main game, terus dia senyap jer.Semalam lagilah, dari pukul 7 pagi aku cuba online, tak dapat2. Sampai aku bengang. Pukul 8 malam baru berjaya online. Sakit hati dibuatnya. Akhirnya tadi, ada seorang lagi technician datang. Barulah nampak ok sikit. Terus jer boleh 'on' dengan senang. Dan pakcik tuh kata, memang port diluar tu ada rosak. Hari tuh tecnician yang muda tuh kata takde apa-apa pulak. Sampai dah dekat sebulan baru settle. Memang sengal tau diorang nih. Buat kerja macam mana ntah. Kalau nak diikutkan hati aku yang geram nih, memang rasa nak marah jer. Tapi sebab hari nih dah ok, sejuk sikit rasa hati nih. Tapi tengoklah esok. Mana tahu, aku masih susah nak connect internet masa mula2 nak buka pc aku nih. Harap-harap semuanya pulih seperti biasa.

3 comments:

  1. Harap nya lepas ini tak de problem lagi yusssss..

    ReplyDelete
  2. streamyx mmg mcm tu kak.. asben saya rajin la nak membebel aka menelepon line 100 tu sampai la line streamyx nie ok balik... saya tak kuasa... diorg ni kena selalu follow up bgtau yg streamyx diorg nie provided bad service.. kalau x,mmg xde tindakan la...huhuhu

    ReplyDelete
  3. Ajzie: Bila buka pc pagi nih senang jer nak masuk line...harap2 berpanjanganlah..

    ********************************
    Umie: ha'ah kan. Diorang nih tak boring ker asyik2 orang sama buat report, cubalah efisien sikit, barulah kita puashati.

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...