Friday, May 29, 2009

Home » » Aqil dah habis periksa....

Aqil dah habis periksa....

Sepanjang 2 minggu lepas aku pulak yang jadi sibuk gara-gara Aqil nak menghadapi peperiksaan pertengahan tahun. Seminggu pertama tuh periksa di Sekolah Agama, Lepas tuh minggu lepas di sekolah kebangsaan. Anak yang nak ambil periksa, aku yang gementar takut anak tak tahu jawab. Dia biasa saja, langsung takde perasaan apa..huhu.

Dan minggu ini, dia dah dapat markah periksa untuk beberapa mata pelajaran. Oklah, aku puashati dengan pencapaiannya walaupun aku rasa dia boleh dapat lebih baik dari itu.

Aku rekodkan di sini untuk ingatan aku sendiri, dan juga Aqil satu masa nanti. Biar dia tahu, masa darjah 1 apa yang dia dapat.

Sekolah Agama; Tauhid 96%, Ibadah 84%,Bahasa Arab 84%, Akhlak 92%, Tulisan Jawi 96%. Sirah 88%. Markah belum dapat Al-Quran.

Sekolah Kebangsaan; Bahasa Melayu - Penulisan 56/60, Bahasa Melayu Pemahaman 25/30, Bahasa Inggeris- kertas 1 40/40, Bahasa Inggeris -kertas 2 40/40, Matematik 98%, Bahasa Arab 92%, Pendidikan Islam 97%, Pendidikan Jasmani 100%, Pendidikan Islam j-QAF 96%. markah belum dapat Sains. Aku ikut jer apa yang tercatat pada kertas, mana yang bukan dalam peratus tuh, aku tak tahu macam mana cikgunya kira nanti.

Aku dapat rasakan ramai murid yang dapat markah tinggi di kelasnya sebab dia berada di kelas yang baik. Bila aku tanya apa kawan baiknya Amri dapat, nampak macam hampir sama dan ada yang lebih baik dari dia. Alhamdulillah atas apa yang di capainya, tak kisahlah dia dapat nombor berapa nanti. Aku cuma berharap semangat untuk dia mengulangkaji pelajaran tinggi, sebab sekarang ni dia terlalu taksub dengan game. Kalau boleh setiap masa terluangnya di rumah bersama game. Kalau aku tak kasi main langsung, lagi dia tak nak belajar.

Hmm..anak baru darjah 1 yus, jangan di paksa sangat. Tapi sukatan pelajaran sekarang dah tinggi. Suruh buat ayat pun tunggang terbalik tuh..macam mana yer?


p/s: n3 ini aku siapkan awal sehai dari tarikh publish. Nak tengok betul ker dia auto publish. Budak baru belajar nih...

2 comments:

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...