Wednesday, April 03, 2013

Home » » Persiapan menyambut kelahiran baby baru : Set tilam kekabu bayi

Persiapan menyambut kelahiran baby baru : Set tilam kekabu bayi

Barulah nak rajin sikit cerita pasal persiapan kelahiran anak ke 5 ni. Tu pun bila tengok Huda selalu update pasal persiapan dia...hihi. Aku dengan dia beza EDD lebih kurang seminggu je. Tapi sebab sekarang memang tak rajin buka blog kan, tulah takde cerita. Lebih kepada fb dan instagram.

Ok, rasanya inilah barang yang aku beli mula-mula untuk persiapan kali ini selain dari 2 pasang baju waktu itu. Sekarang dah ada 8 pasang baju baru untuk baby baru. Cukuplah tu rasanya, lain-lain guna baju lama Arif saja.

Set tilam kekabu bayi corak the beatle. Beli dari seorang sahabat yang memang dah semakin berjaya dengan bisnes kekabu dia ni. Sesiapa yang berminat boleh terjah web dia di Bantalkabu ni ya. Macam-macam design ada.
Sebenarnya aku pernah beli set tilam untuk baby ni masa anak sulung Aqil dulu je. Lepas tu takde pun. Masa Arif pun aku guna tilam yang Aqil punya dulu tu juga. Tapi kali ni, tilam baby masa Aqil tu dah teruk benar keadaannya. Makanya bila tengok set tilam kekabu dalam blog Bantalkabu ni semua menarik terus tertarik nak beli. Berkenan yang set ni sebab rasa boleh guna untuk Unisex, baby boy ke,baby girl ke, ok jelah kan.

Kalau di lihat pada set tilam yang di jual di sana, mesti ada 2 bantal peluk. Tapi aku ni tak suka guna bantal peluk untuk baby. Rasa mereka tek perlu pun bantal peluk tu, huhu. Makanya aku minta penukaran sikit, minta bantal karipap 1. Makanya dapatlah aku set seperti dalam gambar di atas.

Mula-mula memang ada minta selimut nipis, tapi kemudian aku rasa tak perlulah, dah berbedung, tak perlu selimut kot baby ni. Tapi Puan Misah yang baik hati, pengusaha Bantalkabu kita ni dalam diam-diam buatkan juga selimut tu untuk aku rupanya. Terima kasih banyak-banyak ya Misah! Bukan itu saja, dapat lagi satu hadiah kecil, kata dia tempat isi pakaian baby untuk di bawa masuk ke labour room. Macam beg serbaguna juga, tapi bukan beg pun, aku tak pasti dia panggil apa, tak ingatlah pulak...huhu.

Ini dia hadiah selimut dan beg serbaguna untuk letak pakaian baby yang kita nak bawa masuk dalam labour room tu. Kira pakaian pertama baby kita yang nurse akan pakaikan nanti.
Ini kira baby belum lahir, dah dapat hadiah pertama. Terima kasih Misah....:).

Bila dah up entri persiapan baby macam ni, rasa lagi tak sabar nak tunggu baby keluar. Baru 29 minggu, huhu tak sabar nak tunggu ke 38 minggu ke atas ni....ekekek.

Ok, nanti akan cuba buat entri untuk persiapan kelahiran yang lain ya. Doakan cik puan blog rajin nak update...:)

p/s: Hari tu aku dah buat scan 3D. Sekali lagi doc kata baby kemungkinan perempuan. Senyum sampai ke telinga bila keluar dari bilik doktor. Harap-harap betullah, tapi kalau lelaki pun, aku gembira, yang penting anak ibu sihat ya sayang.

~ يوس ~

19 comments:

  1. Cantik.. :-) rajin2 update la yea pasni. Akak scan 3D kat klinik nge yea.. Pantas yea, ni yg saya nak g gak ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah kat Poliklinik NGE, tp tulah, dia tak print-out yang 3D, dapat yang biasa je, 3D tu dapat tgk kat skrin je, ok jelah kan, janji dpt juga tgk 3D scan, murah pun murah RM30 je...:)

      Delete
  2. Dulu2, masa mak kakcik masih ada, dia rajin buatkan set tilam bantal kekabu untuk cucu2nya...

    ReplyDelete
  3. tilam mikhail dulu saya jahit sendiri..beli kekabu dan jahit sendiri..hehe

    ReplyDelete
  4. Wahhhh seronok nyer!izwa x ready kan ape lg ni..

    ReplyDelete
  5. cantik tilam bantal ni.
    murahnya rm 30 utk scan..

    ReplyDelete
  6. amboiii comel2 ...
    jeless ieda ;)

    ReplyDelete
  7. moga semuanya dipermudahkan sis..cantik set tilam bantal kekabu tu..

    ReplyDelete
  8. cantik la set tu..semoga dipermudahkan ye..

    ReplyDelete
  9. Simpan baik-baik Yus jangan salahkah Arif kalau dia nampak dia baring dulu buat testing.
    Anak lincah macam dia mana boleh tahan nampak barang baru macam ini mesti dia nak rasa dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang masih elok tersimpan dalam plastiknya kakzakie. Saya keluarkan untuk ambil gambar saja, lepas tu simpan balik dalam plastik tu, kalau tidak memang dah habis dia kerjakan....hihi.

      Delete
  10. Cute nya Yus. Semoga anak dan ibu sihat. Kita pun tak sabar gak nih...!

    ReplyDelete
  11. suka tgk baby set yg ada unsur2 hijau ni hehehe

    ReplyDelete
  12. Kiutnya set tilam bb nie,oklah tu Yus bb girl ada kwn Alia.

    ReplyDelete
  13. Wahh... Da lama tak singgah sini.. Da 29minggu akak rupanya.. Cantik tilam tu. Baik hati sungguh kwn akak..Semoga sihat selalu kak..

    ReplyDelete
  14. cantik sgt tilam utk baby baru kak yus. izan yg tg pun teruja. alhamdulillah... murah rezki akak n bby. dah dpt hadiah awal2 lagi ye.

    ReplyDelete
  15. Salam K.yus..
    comelnya tilam kabu tu..geram plk tgknye..
    hihih..alhamdulillah..awal2 lg dah dpt hadiah..
    x sbt nk tunggu pekmbangan bby yg seterusnya...
    bb girl ke?amin..amin.. amin... :)

    ReplyDelete
  16. hehehe... macam2 dah barang untuk orang baru ye Yus...

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...