Friday, April 19, 2013

Home » , » Semak Keputusan Periksa anak Online

Semak Keputusan Periksa anak Online

Tak pernah pun cuba semak keputusan periksa anak online guna sistem SAPS ni. Dengarnya dari 2011 lagi dah di mulakan, tapi selalu cikgu Aqil memang akan beri laporan setiap kali ujian dan peperiksaan. Tapi kali ini selepas ujian 1, langsung senyap je, markah periksa pun bila di tanya, dia sebut je, tak dapat lihat dengan mata sendiri....huhu.

2 hari lepas dia pulang dari sekolah punyalah happy kata dia dapat no 4 dalam kelas. Walau baru ujian 1, itu cukup buat dia teruja sebab dah lama dia tak dapat bawah top 10. Kalau tahun lepas dari ujian 1 sampai periksa akhir no 14 je...hihi, sudah lah begitu mula-mula 5B, dan akhir sekali cuma 1A 4B.

Kita ni naklah tengok sendiri kan slip keputusan ujian dia tu, anak dah gembira, kita pun tumpang gembira. Bila di tanya, dia kata cikgu bagi murid tengok je, lepas tu cikgu ambil balik. Mana aci!!! Ibu bapa nak tengok juga.

Baru teringat pernah terbaca pasal SAPS ni. Barulah mengoogle cari, dan jumpa....Yeaaa!! Betullah boleh semak keputusan periksa anak online. Teruja terus...hahaha. Jakun, baru tahu ya kawan-kawan, tolong jangan gelak kan saya...ekekek.

Dan paparan ini akan keluar.

Isi apa yang patut nanti ada paparan kedua untuk pilih jenis peperiksaan dan pilihan sama ada nak paparkan slip keputusan atau papar markah peperiksaan.
Ini yang keluar bila aku buat pilihan untuk paparkan slip keputusan.

Boleh tengok juga keputusan dan markah periksa anak untuk 2 tahun lepas iaitu tahun 2011 dan 2012. Semua lengkap. Bagus kan sistem ni!! 

Tapi ianya hanya untuk anak-anak di bawah sistem KBSR, anak-anak yang lain di bawah sistem baru KSSR yang guna band semua tu, takde pula. Kalau di wujudkan sistem online macam ni juga kan bagus!!

Apa pun ok Aqil. Ibu dah tengok keputusan kamu baru puashati, Tahniah! Banyak peningkatan untuk subjek BM, kalau tak manjang B saja kamu, perlu di tingkatkan lagi. Tapi ada subjek lain yang lemah tu, walau tak di kira dalam 5 subjek utama, tapi penting juga tu.Semoga akan lebih baik untuk peperiksaan pertengahan tahun dan akhir tahun nanti ya sayang!

Korang mesti dah tahu lama kan, aku je baru cuba guna semak guna SAPS ni, tu pasal teruja lebih...hehe.

~ يوس ~

7 comments:

  1. Ala kalau macam tu tak boleh check result Zarif la kan..huhu

    ReplyDelete
  2. ni lah masalahnya kak .. saya belum ada anak .. hehe

    ReplyDelete
  3. tahniah aqil!! tulah yg baru kssr ni belum ada boleh tgk online lagi kan kak

    ReplyDelete
  4. bagus la sistem mcm ni
    pesal tak diteruskan...

    alaaa rugi la sy tak dpt tgk result anak sdri...

    ReplyDelete
  5. salam kak yus..
    teknologi semakin moden skrg ni.. huhuh..
    bagusnya keputusan aqil..alhamdulillah :)

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...