Monday, October 08, 2012

Home » , , » Berkelah di Dataran Batu Pahat

Berkelah di Dataran Batu Pahat

Orang selalu pergi picnic @ berkelah waktu siang, kami berkelah waktu malam. Berkelah tak semestinya d tepi pantai kan, di dataran atau di tengah padang pun seronok!! Yang penting ada makan-makan, ada aktiviti sesama keluarga.  

Dah lama tak melepak di Dataran BP ni, tak tahu pulak suasana malam di sana sangat 'happening' sekarang. Dah gaya macam I-City pun ada. Tak perlu nak ke Shah Alam tengok cahaya lampu berkerlipan di pokok-pokok, di sini pun ada. Walau tak besar macam yang di sana, tapi oklah ya!

Anak-anak aku yang teruja dapat bermain di sini waktu malam. Paling teruja adalah Arif. Aku pun tak pasti, apalah yang seronok sangat bagi dia. Sakan berlari ke sana ke mari. Nun di belakang sana, mercu tanda dataran BP ni iaitu sepasang tangan yang memegang Batu dan Pemahat.

Berkelah sambil makan Domino Pizza! Siap bawa tikar semua. Banyak mata memerhati gelagat kami, yalah orang lain datang takde pun yang bawa tikar dan pizza semua...hihi.

Selepas makan, main bola sepak dan badminton sekeluarga. Aku dan Alia lebih banyak berjalan di kawasan sekitar, ambil gambar guna hp kecik aku je ...huhu

Khusyuk sebenarnya memerhatikan kumpulan senamaerobik yang sedang bersenam ni. Konon nak join, tapi dengan pegang handbag semua, malas! Lagu semua sedap-sedap pula tu. Tak pasti adakah ini acara setiap malam, tapi aku dengar dari orang yang jaga tandas, kalau malam minggu selalunya ada. 
Serba ringkas aktiviti kami malam Sabtu lepas.

Sekian....

p/s: ada rasa macam nak berehat seketika dari berblog pun ya, tapi bila lama tak update jadi tambah malas nak update. Pelan-pelan aku cuba gagahkan diri update blog ni. Terima kasih pada yang masih sudi baca dan tinggal komen ya. Semangat berblog dan ber'bw' puan blog ni memang semakin menurun sebenarnya.....huhu.

~ يوس ~

10 comments:

  1. berkelah malam2 sejuk sikit hehee

    ReplyDelete
  2. seronoknya, best kalau dapat join Yus berkelah malam2 ni.. hehe

    ReplyDelete
  3. assalam yus..nak bawak anak2 jalan2 dan bersweronok tak perlu pergi jauh kan yus

    ReplyDelete
  4. lama dah tak pegi dataran tu kak. yelah... perasan juga dah ada lampu2 cam kat I-city skrg nih. jalan2 malam mmg best.. nyaman aje.

    ReplyDelete
  5. wow..BP dah bestlah..dee tak pernah smpi BP pun..huhu..

    ReplyDelete
  6. Cantik kalau malam kat sini Yus. Kakak lama betul tak berhenti tapi selalu lalu sebab anak-anak kakak suka makan Sup Sitam tepi jalan atas sikit dari sini (selepas traffic light).

    ReplyDelete
  7. akak...

    jgn nak ngengada malas hapdet eh... saya kutil akak nnt. hahaha

    ReplyDelete
  8. wah mmg best & enjoylah

    ReplyDelete
  9. nampak meriah kak.. next time balik kg nak ajak la en hubby ke sana.. hehe..

    sama la kak, mood nk berblog agak menurun sejak akhir2 nih.. tu yg jarang2 kuar entry.. klu x tiap2 ari ader je entrynya.. huhu..

    ReplyDelete
  10. bestnye...mcm kat ict la plak poko2 tu..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...