Tuesday, October 18, 2011

Home » » Alia masih cintakan dia, tapi dia aje yang tak!

Alia masih cintakan dia, tapi dia aje yang tak!

Masih ingatkah anda dengan entri aku awal tahun dulu..
Entri bertajuk I Love Fitri

Semalam tak tahulah apa sebenarnya perbualan antara dia dan abahnya,
Tetapi bila saja abahnya tanya;
"Alia kawan lagi tak dengan Fitri?"
Jawapan dari nya mengejutkan kami.
Betul-betul buat kami ketawa terbahak-bahak...

Jawapan spontan dari Alia;
"Alia masih cintakan dia, tapi dia aje yang tak!"

=))=))=))
Memang tak boleh berhenti kami suami isteri ketawa.
Mana dia belajar tak tahulah...

Alahai anak aku..
Baru darjah 1, dah pandai fikir jawapan macam ni.
Tahu ke apa itu cinta??

Senyum-senyum kambing dia lepas tu,
Sabor ajelah...#-o

~ يوس ~

30 comments:

  1. Hehe..Alia. Masih cintakan Fitri ye?

    Takpelah..nnt cari cinta baru ye? Minta-minta abis belajar dulu lah..

    ReplyDelete
  2. hehehhe...
    budak2 skarang...
    biasalah..byyk sgt drama2 kat tv tu..hehee

    ReplyDelete
  3. adoi akak!! kita yg baca ni pun dah terbahak2. hahaha.. lawak la alia, tu la dia tau tak chenta tu apa. ekekeke..

    ReplyDelete
  4. yus sabojerler.. memang lawak ... kalau anak akak tau dah dari mana dapatnyer asyik tengok sinetron indon ngan neneknyer...

    ReplyDelete
  5. adui.gelak saya baca,
    tapi saya rasa dia xleh beza suka dgn cinta.sbb bujang saya tu dia citer 'abang beli jajan ..dalam tu ada cincin.pastu cincin tu abg bagi kat intan..

    kenapa?saya tanya..

    dia kata sbb intan cantik.hehe

    ReplyDelete
  6. adeh la.. lawak la alia.. tergelak sy baca.. hiks..

    ReplyDelete
  7. hehehe, lawaknya..sabar jelah alia ni kan..budak2 sekarang..

    ReplyDelete
  8. bebudak skang memang pandaiii :)

    ReplyDelete
  9. hehehe jawab cam remaja2 dah alia tu kak

    ReplyDelete
  10. alahai siannya Alia...cinta tak berbalas pulak...heheheh...alaaaa, budak2 bukannya dia tahu pun cinta..pengaruh tv lah tu...

    ReplyDelete
  11. hamboi...sabo je...

    kak dengar pun tersenyum2 ..

    actualy anak2 spt ni tak faham istilah tu..main sebut jee..

    ReplyDelete
  12. hahahaha
    golek cheqna suka
    sabo jela ngan alia ni..
    pengaruh tv kuat sangat ni kak =)

    ReplyDelete
  13. ala...dulu2 masa kecik2 penah gak men kawen2...haha

    ReplyDelete
  14. hahaha...

    advance betul budak skang ek!

    hehehe

    tanda budak cerdik dan panjang akal :)

    ReplyDelete
  15. cam pengaruh filem jek kak..haha..cam org besar lak jwpnnya tuh..adeii

    ReplyDelete
  16. Mungkin dia ingat cinta itu macam orang berkawan kawan rapat gitu...

    ReplyDelete
  17. amboi.. dah pandai bercinta ye..:)

    ReplyDelete
  18. kelakar la aliah ni... dah pandai cinta cinta yea..

    ReplyDelete
  19. yus..he he..anak dara yus dan pandai bercinta..cepat la dapat menantu..
    itulh ragam anak2 yus..buatkan kita ketawa dan senyum sendiri

    ReplyDelete
  20. amboi alia. dah padai yer
    ni mesti pengaruh drama kat TV nih:)

    ReplyDelete
  21. ahahahah kuatkan yus pengaruh TVdan rakan2 nie ..
    kalau anak2 ieda selalu cerita apa yg kawan2 dia bualkan ..

    suke dia .. suke dia nie .. cinta dia nie ..
    sibb baik anak2 x cakap cintakan sape2 layiee .. sesama mereka adalah kuut .. hahahhaha
    kena selalu pantau je anak2 skrg nie :)

    ReplyDelete
  22. budak2 skrg kecik2 pun dah tau cinta2 nie....nie terpengaruh dr tvlah nie...

    ReplyDelete
  23. jaga2..takut terjebak cinta monyet plak nnti :)

    ReplyDelete
  24. Haha, comel! Cian Alia.. budak-budak memang, suka ikut. Dengar dari tv atau lagu kot kan. :)

    ReplyDelete
  25. hahahha... comel jer bila dengor..


    ni kes anak sedara, sepupu fikri.. umur 5 tahun.. bila ada yg usik dia bila nak kahwin.. dia leh cakap, nak kahwin 3.. siap bgtau nama 3 aweks dia tu... bila tanya kenapa 3.. dia jawab, alif nak kawin 3 la...

    hahhaa... anak-anak skrg nih...

    ReplyDelete
  26. budak2 sekarang makin bijak..tp setiap jawapan mereka mesti buat kita gelak besar..hehe

    ReplyDelete
  27. alia alia ....notty btul. tlatah ank2 jadi hiburan skluarga kan

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...