Wednesday, April 28, 2010

Home » » Kenduri/housewarming 17/4

Kenduri/housewarming 17/4

Huhu..ni memang cerita dah basi. Tp aku nak letak gak dlm blog ni. Walaupun dah letak dlm fb, tapi itu cuma gambar jer. Ceritera ceriteri di sebalik nak buat housewarming ni. Memang excited aku, jemput semua sedara mara, kawan2 terdekat, sampai seminggu sebelum majlis tu, aku demam. 3 hari berturut kena jumpa misi buat check-up. Perut aku sakit yang amat sangat memula tu. Lepas tu bila buat check-up BP pulak rendah sikit...apa lagi, kenalah lepas tu jumpa misi lagi kan.

Apa pun aku bersyukur, semuanya berjalan dengan lancar. Paling aku tak sangka, semua pakcik makcik sedara mara aku boleh di katakan hampir semuanya hadir. Mereka semua tumpang happy kami dah ada rumah sendiri....alhamdulillah. Satu perasaan yang tak dapat di gambarkan. Aku memang sedari kecik agak rapat dengan mak-maK dan pak-pak sedara aku, sebelah mak dan juga ayah. So, aku enjoy sangat mereka semua hadir siap membantu kami lagi dalam majlis tu.

Pakcik dan makcik sebelah suami aku pun ramai yang hadir, adik beradik tak semua dapat datang, tapi aku puashati, yang dekat2 semua datang. Kawan-kawan....pendek kata aku puashati.

Menu hari tu memang agak banyak juga. Aku plan sikit jer, tapi makcik aku yg sorang itu, siap bagi tempe, daun ubi, nangka semua. Yelah memang dia buat tempe sendiri, dan ada kebun sendiri. Apa lagi benda dah ada , masak jerlah kan. Kelapa pun dia bagi..huhu, terima kasih buat mak ina ku. Tukang masak hari itu, ayah kesayangan aku....+ mak aku juga...hehe. Aku tolong2 jer. Ayah dan mak memang biasa masak kat tempat orang kerja kahwin, so tanggungjawab itu mereka yang volunteer nak buat. Mereka pun memang tumpang gembira sebab ramai sedara mara yang hadir.

Beberapa keping gambar yang sempat di rakamkan pada hari itu.....



Majlis bermula pukul 1.30 dan berakhir lebih kurang pukul 7. Tapi malam itu, dalam pukul 10 baru poksu aku sampai. Dia ada kerja hari itu, tapi gagahkan diri juga pergi ke rumah aku...thanks poksu. Terima kasih pada semua yang hadir dan menjayakan majlis kami hari itu. Moga ukhwah yang wujud antara kita semua akan terus berkekalan. Maaf kepada yang mungkin tak sempat di jemput. Rumahku Syurgaku.....semoga kami sekeluarga akan terus gembira, bahagia dan mendapat keberkatanNya di rumah ini..Aminn.

~ يوس ~

5 comments:

  1. wahhhh.. meriahnyer... ramai tetamu.. rase cam kenduri kawin plak.. :)

    ReplyDelete
  2. nampak sangat meriah.. tahniah..

    ReplyDelete
  3. best nya nampak meriah dan lauk2 pun sedapppp... nnt azi balik buat lagi tau... heheheh

    ReplyDelete
  4. hajar: memang rasa meriah hari itu, tapi takdelah sampai mcm kenduri kahwin kot..hehe, kalau kenduri kahwin mana cukup satu canopy jer..hehe

    ReplyDelete
  5. Bro zino: thanks

    Ajzie: hehe....ajzie balik dah kira kenduri lain tu...jamuan makan jer lah kan...lama lagi nak tunggu..huhu..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...