Friday, July 17, 2009

Home » » Abah!! Jangan hisap rokok abah...

Abah!! Jangan hisap rokok abah...

lollolHehe...dah dua kali aku dengar Alia mengungkapkan kata di atas kepada abahnya. Malam tadi aku dengar sekali lagi. Seperti biasa selepas makan malam, SRD akan ke luar rumah dan memulakan operasinya "berasap". Biasalah, SRD kalau nak "berasap" tu mesti di luar rumah. Sejak Alia lahir, aku dah pesan dengan dia, hanya boleh "berasap" di luar rumah. Alhamdulillah menjadi juga pesanan aku tu walaupun kata-kata aku agar dia berhenti terus tak pernah masuk dalam kepalanya.

Ooops berbalik cerita pada malam tadi. Bila saja SRD memulakan tabiat nya itu, anak dara nya yang ikut dia dari belakang bersuara. " Abah! Jangan hisap rokok abah. Cikgu kata tak baik."

Hahaha..aku tak dapat lihat reaksi muka SRD, sebab aku di dalam rumah. Bagaimana agaknya? Nak sangat aku tengok. Dan kemudian dengan tanpa di suruh-suruh, si kecik comel Abid pulak berkata dengan suaranya yang pelat itu. "Abah! Jangan hicap okok bah..." .

menarimenariSukanya aku ada yang tolong bantu nasihat. Kot-kot lepas nih terbuka pintu hatinya nak berhenti terus, bagus juga. Amin....moga termakbul doa kami anak beranak. Abah! Jangan marah nooo....mrgreenjelir

6 comments:

  1. Kak Yus, xyah soh berenti nanti gumuk. hahah... lawak je. tp kery camtu. lepas kawin terus berenti, demam 2 minggu pastu terus badan naik mencanak2. heheh..

    Teruskan usaha Alia dan Abid tu eh. hihi..hari2 kene cakap mcm tu.

    ReplyDelete
  2. as: tak berhenti pun dah gomok macam mana tuh? Kot2 si din berhenti kurus lak, saper tahu..kan..kan..hihihi. Nih kata-kata nak suruh dia berhenti nih...dia baca biasanya komen2 dalam2 nih..:D

    *****************
    azi: sweet jer masa dengar dia sebut tuh tau azi...

    ReplyDelete
  3. salam singgah
    anak-anak dah diajar dari kecil meroo tak baik..
    anak-anak saya bila tengok orang hisap rokok, dah macam orang tu buat kesalahan jenayah yang besar...
    .....tapi anak murid kat sekolah hari-hari ada aje yg ditangkap merokok...hu..hu!

    ReplyDelete
  4. cikgu_math: salam..tak sangka dapat kunjungan dari CM.

    Setuju, tapi orang yang dah lama meroo nih susah juga nak berhenti kalau tiada kesungguhan di hati..:(

    ReplyDelete
  5. amin... kurang sorang ahli mesyuarat bilik pantry. Mesti Sia, owan tensen.. ahli sudah mula dipancing...

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...