Tuesday, February 10, 2009

Home » , » Ke JB......

Ke JB......

Entri kali ini n3 bergambar. Aku malas nak berceloteh. Inilah aktiviti kami sekeluarga weekend yang lepas. Sebenarnya bukanlah bercuti, tetapi saja aku dan anak-anak ikut SRD yang ada kerja di JB. Sambil2 tuh, bila SRD berehat sebentar dari tugasnya, kami pun jalan2 jugalah. Ok kita tengok gambar yer...

hotel selesa
Kami menginap di hotel ini....

Di bilik hotel
Di dalam bilik hotel...aksi Abid dan Aqil

Alia di bilik hotel
Aksi Alia pula..

danga mall
Hari Sabtu petang, jalan-jalan ke Danga Mall. Gambar di atas telah di edit konon-konon ada snow turun..huhu. Saja gatal tangan yer...Ni semua sbb tengok gambar kawan2 di Sheffield main snow...winduuu!!

Suasana dalam Danga Mall

my donut yang lazat
Di sana kami beli ini, di My Donut cafe. Jauh lebih murah berbanding di Big Apple, beza rege RM3.80 untuk kuantiti yg sama. Tapi kelembutannya ada kurengg sikitlah.

lagi rumah di danga bay
Kemudian jalan-jalan ke Danga Bay. Melihat keunikkan rumah-rumah melayu di sana. Dalamnya semua restoran tuh. Cantik!

kawasan rumah2 ala kampung di danga bay
Berhadapan di salah satu restoran rumah tuh...

cantik
Ni pula aksi Alia, sibuk untuk gambarnya di ambil.

otak-otak jb
Namun begitu kami memilih untuk makan di sini. takut yang area tadi tuh mahal.Masih di Danga Bay lagi, tp kedai biasa jer. First time pegi nih. So, inilah yang kami makan.Otak-otak...dan...

nasi ayam blackpepper
Nasi Ayam Blackpepper...boleh tahan ler...

di plaza angsana
Esoknya, selepas selesai urusan kerja SRD, sebelum pulang, kami singgah ke Plaza Angsana pula.

mee rebus hj wahid
Mencari ini..mee rebus hj wahid. Sebenarnya baru tahu nama mee rebus nih mee rebus hj wahid..huhu. Ajzie yang beritahu. Dulu2 makan, ngap jer, tak tahu siapa punya ...haha.Tapi memang sedap...

di rumah mak tam
Akhir sekali kami singgah di rumah mak tam aku di Skudai. Ini gambar mak tam dan paktam ku bersama sebahagian anak2nya di depan rumah beliau. Kami dah nak balik masa ni.

So, itulah aktiviti kami hujung minggu yang lalu. Balik tuh, lepaklah juga. Seperti biasa basuh baju banyak + penat + malas jer sebab anak2 nak sekolah hari ini. Nasib baik semalam cuti....mrgreen

1. nasi ayam tu nampak menarik tertarik

2. bgus jg bwk family travel smbil bkerja ni. jimat... cuma masa yg terhad je la...

3. ada snow kat danga, sohih maksu nak gi gaks, nak buat snowman. huhuhuh

wah, cantiknya restoran rumah tu

4. hihi yus rumah yg kat Danga Bay tuh yus.. nama nya Rumah Limas.
    Tak bawa anak2 naik bot or keretapi kelilingi Danga Bay ker? Cool juga tau.. Anak2 sure happy sokmo..

Mee Rebus Haji Wahid erhmmmmmmm mmg sodap.. Azi kalau balik rumah Jb sure singgah nya.. Kalau nak sate n Yong Taufu sedap di Kg Melayu, kalau nak ikan bakar di Sg Chat(area sekolah EC tuh.. Kedai Ikan Bakar Tip Top namanya.. Kalau nak Murtabak Singapura pun ada di area Sg. Chat tuh... Fuihhhhhhhhh kalau nak list pasai makan di JB mmg tak terlist Yus...... I likeeeeeee.. hihii kg halaman ku...

P.s
    Paling cool tuh Snow di Danga Bay tuh.... tak tahan.... i pun windu gakssssss.. tp rahsia tau Yus.. ngehX3..

5. alia: hehe nampak jer menarik, rasa bolehlah, 7/10.

kakngah: ha'ah, jimat tp tak dpt pusing semua...ala kadar saja

6. maksu: hihi..kalau betul ada snow di Danga tuh, pasti kecoh satu Malaysia nih, masuk Buletin Utama..haha

ajzie: Rumah Limas ke ajzie? Tp dia ada tulis mcm2 rumah, rumah muar ada, rumah batu pahat pun ada..huhu

p/s: cool yer snow di danga mall...hahaha. Kalau betul mesti gempak kan..kan..takut tak cukup gak nak tabur garam mcm di UK..hihi

7. ajzie: nampak gak orang naik keretapi keliling Danga Bay tu. Tapi kami tak semapatlah ajzie. SRD kejar masa...malam tuh ada lagi keje..huhu. Tu pun mcm tergesa-gesa jer makan...

8. oooooooic.. ingat nya ke Danga Bay before balik PRaja. Memang mcm2 ada di Danga Bay tuh.. Tp kan Metro tuh mcm baru bukak kot..... coz azi mcm tak pernah ke Metro di Danga Bay.. Azi kalau ke Metro di Menara Pelangi aje.... hihii

Takper2 next time kalau Yus ada jalan2 ke JB, n kalau Azi ada balik JB Azi bawa makan nasik lemak special di Senibong....... tepi laut atas jeti.

9. yus..bestnye jalan2, wah dasyatnye ada snow kat Danga City Mall tu..

10. misah: haha....memang dasyat..hihi

Ada apa-apa nak tambah silalah tinggalkan jejak yer..Terima Kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...